Verjaardag!

A

Anoniem

Guest
Ja het komt steeds dichterbij. Voor sommigen is het zelfs al heeeel snel. Ze worden al weer een jaar!!!! Heel cliche: maar jee wat gaat de tijd toch snel.

Ik vroeg me af hoe jullie dit gaan vieren. Doe je het heel uitgebreid of hou je het klein? Hebben jullie tips over hoe het te vieren of waar je een goede taart vadaan haalt, wat voor cadeau('s) geven jullie, wat voor uitnodigingen etc. etc.

Ik was altijd van plan om de eerste verjaardag van mijn kind  klein te houden, omdat ze het toch nog niet echt mee maakt. Maar ik ben inmiddels van gedachten veranderd. Ik heb er zo'n zin in! Het is toch wel heel speciaal! Toch? Jasmijn is jarig op 12 februari, maar dat is op een doordeweekse dag. Dus daarom gaan we het vieren op zaterdag 14 februari, Valentijnsdag!! Ik wil het daarom ook een beetje met een valentijnsthema vieren.
Leuke uitnodigingen maken, mooie taart. En natuurlijk een mooie slinger. Nou heb ik al even gegoogled naar een mooie slinger en ik heb er 1 gevonden: http://www.hetleveniseenfeestje.nl/Bestel.html
Echt een aanrader. Je kan hem helemaal zelf ontwerpen en hij is van stof, dus gaat niet stuk. Ben er helemaal weg van. Wel wat prijzig, maar je kan hem heel lang gebruiken. Je kan er ook een zakje bij bestellen (op een vlaggetje van de slinger) waar de cijfers 0 t/m 9 inzitten die je met klitterband op de slinger plakt. Zo kun je hem bijna iedere verjaardag gebruiken. (behalve 11, 22, 33 jaar etc. want er zit van elk cijfer maar 1 in)
Jeetje het lijkt wel of ik reclame aan het maken ben voor die site...... ik zou eigenlijk een vergoeding moeten krijgen .

Anyway! Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan vieren en of er nog tips zijn.

Liefs Trudi

Hoi trudi,

Hier duurt het niet zo lang meer voor de 1e verjaardag in aantocht is.
Yordi is 16 jan jarig en wordt dan 1. Poeh wat gaat dat snel zeg!!!
Wij vieren het niet zo super groot. Yordi is op een vrijdag jarig en dan komen 's middags alleen de opa's en oma's. Wel krijgt hij een slagroomtaart en daar mag hij dan lekker zelf mee klaaien en graaien enz.Leg gewoon een stuk zeil op de grond, de kinderstoel er bovenop en dan yordi erin en met de slagroomtaart. Kliederen maar hahahaha.  De rest van de visite heb ik verdeeld over de rest van het weekend. Zodat het niet allemaal te druk voor hem gaat worden, want ik weet dat hij daar niet zo goed tegen kan.
Wel heb ik leuke uitnodigingskaartjes gemaakt, met een foto van yordi en die dan bewerkt. En we hangen wat slingers en ballonnen op.
En als kadootjes van de visite heb ik van iedereen kadobonnen gevraagd, omdat hij met sinterklaas ook al zoveel speelgoe krijgt. En dan kan ik zelf kleertjes of speelgoed uitzoeken waar hij dan aan toe is.
Natuurlijk gaan we ook veeeel foto's maken en filmen.

Liefs marielle

Hoi,

Ook hier duurd dat niet meer zo lang, 10jan is de dag  veel te vlug..
Maar wel heel heel  dat mijn manneke al zo veel kan, heb een heerlijk jaar gehad!
Ik maak kaartjes met zijn foto, die bestel ik via de Hema, ook bestel ik daar de taart met dezelfde foto! Slingers met leeftijd heb ik van de oudste 2! Ook hebben ze hoedjes bij de hema dus die ga ik ook daar kopen.. ook ik zou een vergoeding moeten krijgen..

Zie er tegenop en kijk er naar uit ,beetje een dubbel gevoel.. ik zet wel alles klaar zodat ik er zelf ook van kan genieten, bij de middelste heb ik niks meegekregen, omdat zijn vader in de rolstoel zat, ik heb alleen maar gelopen sta zelfs niet op de foto! gebeurd me dit keer echt niet!!

Gr MJ

Brenda pas 15 februari jarig, en eerst is Denise nog jarig op 6 februari (drukke maand)
Ik zit dus zelf continue te twijfelen of we het elk apart of samen zullen vieren. Ik kan moeilijk van sommige mensen verwachten dat ze 2 weekenden na elkaar bij ons op visite komen. Ik denk dat ik het in 2-en verdeel en de ene helft vooral voor Denise en de andere helft voor Brenda uitnodig, maar wel in de uitnodiging zet dat ze allebei jarig zijn.

Ik heb een paar weken geleden ook al wat spullen ingeslagen. Vond het zo erg, hihi, maar ja, ik dacht straks vind ik het niet.
Ik heb slingers, uitnodigingen, bordjes, bekers en servetten en ballonen in het rose met dat lieve muisje Lillebi (weet niet of iemand die kent)
En ik zag een heeel groot rose hart met de tekst "it's my first birhtday" nou die kon ik ook niet laten liggen !
Wil nog wel 1 zo'n heel grote heliumballon tegen die tijd kopen.

Bianca

Hoi Trudi,

Voor ons duurt het inderdaad niet lang meer, de 1e verjaardag van Eva is  morgen over 6 weken al!

Hoewel ik er natuurlijk vooral erg naar uit kijk, voelt het toch wel dubbel, hoor, heb wel een beetje het gevoel van "mijn baby is straks echt geen baby meer".
Dit jaar is gewoon zo ontzettend snel gegaan, aan de ene kant heb ik soms het gevoel dat ik gisteren nog met een dikke buik super kleine babykleertjes aan het wassen was en aan de andere kant heb ik het gevoel alsof Eva er altijd al is geweest.

Eva`s verjaardag valt in de kerstvakantie en op een zaterdag dus dat komt goed uit.
Op de dag zelf wil ik het bezoek wel een beetje verspreid laten komen. Veel mensen te gelijk vind Eva wel heel gezellig, maar dat is gewoon veel te vermoeiend voor haar, zeker als er ook nog andere kindjes bij zijn.

De taart willen we laten maken bij bakkerij Roos in Bergen,  daar maken ze  echt geweldige kindertaarten.  Misschien niet goedkoop, maar onze dochter word maar een keer 1 jaar, bovendien hebben we ook onze bruidstaart daar laten maken, dat maakt het wel zo speciaal.

Ik ben nog beetje aan het twijfelen over wat voor uitnodingen we gaan versturen, maar ik heb zo mijn ideeen...
Mijn lieve en ook nog eens heel handige moeder gaat zo`n leuke slinger met vlaggetjes van verschillende stofjes maken.

Ik vond het trouwens best moeilijk om een leuk verjaardagskado te bedenken.
Ik wilde namelijk graag iets bijzonders en (voor zover dat kan voor een 1e verjaardag) blijvends geven. Uiteindelijk hebben we besloten dat we zelf een houten hobbelpaardje gaan beschilderen. (Wit, met een paar roze roosjes, in mijn hoofd ziet het er fatastisch uit..)
Daarbij  krijgt ze natuurlijk nog wat kleine dingetjes, oa gouden (blok)boekjes van de Hema en een blokkendoosje.
Het is in ons geval lastig dat Sinterklaas en haar verjaardag  binnen 1 maand vallen.
In een paar weken tijd krijgt ze dus heel veel kado`s. (voor Sinterklaas geven wijzelf haar een Nijntje loopauto, "Roosjes" slofjes en een 1e kerstdingetje voor in de boom.

Verder vragen wij  aan het bezoek oa: leuke boekjes, houten trekbeestje, haarspeldjes, Duplo, houten speelgoed van de Hema, cd met leuke kinderliedjes, leuk fotoalbum van bv PIP Studio,  dvd van bv de Teletubbies, of in iedergeval geschikt voor heel kleine kinderen en natuurlijk is 12 maanden+ speelgoed ook altijd goed.  

Ben heel benieuwd, volgens mij ga ik het echt niet droog houden op de dag zelf...

Groetjes Marieke

Ik weet nog wel dat mijn 1e kind 1 jaar werd...dat was 9 januari 2003.
ik had een als uitnodiging 4 foto ´s gemaakt, met Noa net geboren, 3 mannden oud, 6 maanden en de meest recentelijke.En daarboven dat ze 1 jaar zou worden.
die viel bij iedereen in de smaak.
Als tip nog voor iedereen die vrij vroeg in januari een kinderverjaardag heeft...
Bij ons bleek dat niet iedereen die leuke uitnodiging had ontvangen, ivm met de kerstpost-drukte.....Ik heb daar natuurlijk geen oplossing voor, maar hou er maar een beetje rekening mee...
Verders hadden wij haar verjaardag groot aangepakt.Inderdaad ook veel klaar gezet en sowieso iedereen uitgenodig voor de hele dag, zodat het een beetje uitgesmeerd zou zijn over de hele dag.Je bent de dag erna wel kapot, (had de verjaardag op een zaterdag gedaan, waren we zondag lekker vrij) maar liever dat dan 25 man tussen 1 en 5 ´s middags....
Toen onze 2e dochter 1 jaar werd was het midden in de zomer, iedereen op vakantie...eerst vond ik dat heel jammer, maar later prima.We gingen die dag met ons gezinnetje naar de Efteling (van de gespaarde Air Miles) en hebben een hele leuke en goedkope dag gehad!!Ouders kwamen ´s avonds een taartje eten, en later die week hier en daar nog  een vriendinnetje met kind.
Het kan op verschillende manieren, wat je leuk vind, ik  merk alleen wel goed dat je ij je 2e of 3e kind het soms wel anders doet, althans ik.
Lenthe word 24 februari 1 jaar, ik denk dat we dit keer wel een feestje bouwen, maar niet de hele dag.
Groetjes Roos.

Hey!

Wat gaat het snel allemaal he? Wij hebben er ook helemaal zin in om Nina haar eerste verjaardag te gaan vieren. Moet ik er eerlijk bij zeggen dat het allemaal niet zo speciaal meer is als de eerste verjaardag van Thomas, toen alles nog nieuw was.
De boel word hier uitgebreid versierd natuurlijk met slingers en ballonnen en een levensgrote 1 op de deur. We laten een grote verjaardagstaart maken voor de volwassenen met een foto van Nina erop. En voor Nina zelf een taartje leuk versierd om zelf te eten en graaien en spelen.
Als cadeautje krijgt ze een bedelarmbandje, vind ik zo'n leuk cadeau voor een meisje namelijk. En dan elke 5 jaar 1 erbij of bij speciale gelegenheden. Dit jaar krijgt ze de armband en 2 bedeltjes.  Aan familie hebben we gevraagd of ze iets willen kopen dat ook later nog kan. Ze heeft er nu nog weinig aan en ik vind het leuk om halverwege het jaar  "zomaar" met iets nieuws op de proppen te kunnen komen  als het regent ofzo, hihihi!

Kus, Marieke  

Terug
Bovenaan