Verjaardagfeestje.. help?

A

Anoniem

Guest
Hai dames,

Zoals velen hier is ook mijn dochter bijna jarig! Hartstikke leuk natuurlijk, tis ook supersnel gegaan.. maar zie er gewoon een beetje tegen op! Ons huisje is heel erg klein, te klein voor mijn man en mijn familie tegelijkertijd. Nu hadden we in gedachten om het in 2 x te doen.. Maar ik heb geen idee hoe ik een beetje haar feestje kan organiseren.. HOe doen jullie het?
Hoelaat is iedereen welkom?... Wat halen jullie ervoor in huis?.. nodigen jullie veel mensen uit of alleen familie?... Speciale activiteiten?.. Kweet gewoon niet waar ik meot beginnen hahaha.. Xxx

Hoi,

Hahaha ja lastig is zoiets hé?? Want je wilt graag dat het allemaal goed verloopt, omdat ze maar 1 keer 1 jaar worden.
Ook ons huis is te klein om zoiets in 1x te vieren. Wij hadden het geluk dat Yordi op een vrijdag jarig was. Op de dag zelf zijn alleen de opa's en de oma's geweest. Zaterdag's had ik 's ochtends me ene vriendin met haar 2 kids en 's middags me andere vriendin met haar zoontje en zondagmorgen hadden we lekker een pauze ingelast en zondagmiddag kwam me zus met haar vriend en me zwager. De rest van de vrienden die wouden komen zijn in een ander weekend na yordi z'n verjaardag geweest.
Het was wel een druk weeeknd, maar wij wouden er wel rekening mee houden dat Yordi niet zo heel goed tegen drukte kan en hadden daarom ook wat rust momenten ingelast. Op de tijden dat hij normaal ook slaapt, ging hij toen ook gewoon op bed.
In de uitnodiging hadden wij gezet van 14.00 tot 17.00 uur. Dat vonden we lang genoeg.Speciale activiteiten hebben wij niet gedaan. De kids hebebn gewoon met elkaar en met het speelgoed gespeeld.

Succes met alles te regelen en alvast een hele fijne verjaardag. geniet ervan, want het is ook zo weer voorbij.

Liefs marielle

Ik begrijp wat je bedoeld met eng hoor. Hier is het ook klein, in eerste instantie zouden wij een zaaltje huren maar uiteindelijk zei me moeder dat wij het bij haar thuis kunnen doen en natuurlijk zeggen we JA. Wij hebben wel een tent gehuurd met terrasverwarming voor in de tuin. En mijn zusjes gaan spelletjes met de kinderen spelen zoals koekjes happen, kinderbingo etc. er is een grabbelton aanwezig en wie wint mag gaan grabbelen er is uiteindelijk voor ieder wat. Op die manier houden wij de kinderen bezig.

hahahha ja, ook ik vond het doodeng allemaal.
was bang dat ik iets zou vergeten in huis te halen bijvoorbeeld.
wij vierde nathalia haar verjaardag bij mn ouders thuis, aangezien ons huisje ook niet erg groot is en die van hun enorm groot is.
nadeel was alleen, dat de kans groot was om iets te vergeten. er moest zoooo veel mee.
de kado's, al t eten/drinken, slabbetjes, schone kleding bla bla bla.

wij hebben de verjaardag in 2 keer gevierd.
1 keer voor mijn familie, en 1 keer voor  onze vrienden.
schoonfamilie heb ik gelukkig geen last van.
maar denk dat ik t anders in 3en had gevierd.
(1 keer appart voor mn schoonfamilie)

ja, waar moet je allemaal aan denken?

de taart off course
snacks
eten. (stukjes kaas en worst of zo)
drinken.
koffie/thee
slingers, kaarsje voor op de taart,tafelkleed
genoeg stoelen
de kado's

wat ik had gedaan, is alles opschrijven.
ik had een hele planning gemaakt. van dit moet ik kopen, dat moet ik kopen.
daar ben ik ruim van ter voren mee begonnen, omdat ik mezelf ken.
als ik dat op t laatste moment zou doen, vergeet i kde helft.
alles wat me te   binnen schoot, schreef ik op.
heb er slapeloze nachten van gehad hahaha.
bang dat ik de helft zou vergeten.
en ik heb alles van ter voren (die ochtend) gesneden en gemaakt, zodat ik als de visite er was, zelf ook mee kon feesten, ipv als bediende spelen.

liefs, do

we hebben het trouwens op een zondag gevierd. vanaf 2 uur. om 5 uur gingen de laatste weg.
mooie tijd dus.

ok wij hebben niks voor de kinderen gedaan hoor. die vermaken zichzelf wel.
heb een ontzettend drukke (maar leuke) familie, met 13 neefjes en nichtjes in de leeftijd van 5 t/m18. ze hebben bijna allemaal een nitendo ds, dus hielden zichzelf wel bezig.
had voor de kleinste kleurpotloden en tekenpapier klaargelegd, konden die lekker kleuren :D

hoi,

Okee hier komt ie dan.....
Myrthe is een gezelligheidsdier en veel familie woont ver hiervandaan dus bij ons is het weer wat anders.
Om 14u gaan de deuren open. Er is voor volwassenen een welkomsdrankje (paars getint alcoholisch slokje) en al het drinken en bekers staan op de eettafel. Het is hier 1x bedienen en verder mogen ze zelf pakken. Zo doe ik het altijd, want ik haat het om serveerstertje te spelen.
Op een gegeven moment gaan we zingen en taart snijden, ben benieuwd wat Myrthe ervan vind.
Ik ga overigens zelf de taart bakken, chocolade taart met roze glazuur. Myrthe houdt van chocola, niet van slagroomgebak.
Voor de kinderen staat er speelgoed, ik doe geen potloden aangezien Myrthe die in haar mond stopt en ermee gaat lopen, doodeng vind ik dat.
Men kan blijven eten (heb op uitnodiging gezet dat ze dat moeten melden)
Ik maak soep vantevoren, brood, tonijnsalade en kruidenboter (alles maak ik zelf) en voor de kids zijn er ook knakworstjes.
Als Myrthe moe is dan leg ik haar gewoon op bed en ik zet het campingbedje op, mochten er andere kleintjes ff een dutje willen doen.
Ze is op woensdag jarig, dus dinsdagavond gaan we alles versieren als ze op bed ligt. En zaterdag vieren we het voor familie.
We hebben alleen naast familie en 2 goede vrienden uitgenodigd. Zo zitten we al op 30 a 35 man, als we al onze vrienden nog uitnodigen wordt het echt te druk.
Woensdag gaan we met zn drieen iets leuks doen en misschien komen de oma's even. Verder is zaterdag DE dag.
Ik zit nog te twijfelen om alle kids die zijn geweest een kleinigheidje te geven als ze naar huis gaan....
Succes ermee.
Trouwens ik ben bezig om  feesten voor iedereen te organiseren. Als je het leuk vind, kan ik een persoonlijk plan voor je opstellen zodat je een beetje houvast hebt.
Mocht je daar interesse in hebben dan geef ik je mijn mailadres.

Liefs Reneke

Feline is afgelopen woensdag 1 jaar geworden maar hebben het vorige week zondag al gevierd.

Ik ben altijd bang dat ik te kort heb, dus mijn koelkast enz. puilen altijd uit.
Bij ons was het gewoon vanaf 10.30 tot ..... Het was dan ook s'morgens heel druk met fam. vrienden enz..
En s'middags kwamen er ook nog heel veel vrienden, en die bleven dan ook nog mee eten s'avonds.

Ik had voor degene die er s'morgens waren en tussen de middag er   ook nog zaten soep en broodjes.

Voor de kleine kinderen had ik geen taart maar cakejes versierd met roze strooisel. Ik had de box wel laten staan voor de hele kleintjes en de wat grotere kindjes die speelden boven op de slaapkamer van mijn zoon.
Ook had ik het campingbedje staan voor als er nog een kleintje wilde slapen.

Feline heb ik s'morgens om 11.00 wakker gemaakt en die ging om 12.30 alweer naar bed en toen werd ze wakker om 15.30 en ging ze om 18.00 weer naar bed.

Heel vermoeiend voor ze maar heel leuk!!

Bij ons ging de laatste visite om 19.45 weg. Dus al met al druk, maar super gezellig!!

@ reneke, ik gaf bij mijn eerste zoon ook wat mee toen ze naar huis gingen (de kindjes), maar heb het deze keer niet gedaan.. snoepje of zakje chips tussen door geven vond ik nu wel voldoende!

Fijne verjaardag allemaal!!

Liefs,

Suus

Hoi hoi,

Wat leuk om te lezen hoe iedereen de eerste verjaardag heeft gevierd. Allemaal heel speciaal en ook totaal anders.
Ons meisje is de vorige week zondag 1 jaar geworden. Carnavalszondag kan niet beter. Omdat er bij ons in het dorp op zondag optocht was hebben de verjaardag al op zaterdag gevierd.
We hebben toen alleen de familie uitgenodigd, die is namelijk al groot genoeg. Ook hebben we erbij gezegd dat de verjaardag van 15.00 uur tot 18.00 uur duurde. De meeste mensen waren er tussen 3 en 4. Lara werd pas rond 4 uur wakker, tot groot ongenoegen van mijn schoonouders. Die vonden namelijk dat ik haar maar wakker moest maken. Wij vonden dat ze rustig kon slapen, want als we haar wakker maken is ze niet om te genieten. Dus toen ze op was hebben we de taart aangesneden en daar heeft ze lekker van meegesmuld. Ze heeft daarna lekker met de andere kids gespeeld en rond gelopen. En om 18.00 was iedereen naar huis. Toen heeft ze nog even   alleen kunnen spelen en even kunnen afschakelen. Dat heeft zij namelijk echt nodig.
Op zondag hebben we de optocht gelopen en daarna zijn is onze vriendengroep bij ons komen eten. Oh 's morgens kwamen mijn schoonouders haar nog even feliciteren. Ik had er echt geen tijd voor, want ik moest nog alles klaarzetten enzo. Dat heb ik dus ook gewoon gedaan, heb ze zelfs geen kop koffie gegeven. Had daar en geen tijd voor en ook geen zin in. Heb dus ook gezegd dat ik nog veel moest doen, maarja dat dringt bij hun nooit door. Ze zijn maar liefst een half uur gebleven, waardoor ik daarna dus ook nog een hoop moest doen.

Maar goed het was een gezellige verjaardag. Op naar de volgende!!
Ohja wij hadden zoveel mogelijk geld gevraagd, omdat ze al zoveel speelgoed heeft.

Veel feestplezier
Groetjes Anne

Terug
Bovenaan