Verjaardagscadeau

Hallo,

IN de trend van sinterklaas en de verjaardagskalender.... wat geven jullie je kindje voor de tweede verjaardag??

Wij willen Stijn een hele grote trekker geven. Trekker was zo ongeveer zijn eerste woordje en hij vind ze fantastisch. Zelfs als hij in zijn bed ligt en er rijdt een trekker voor het huis langs, zegt hij Trekker!!!! ( we wonen in een dorp in Groningen, bovendien tegenover de gemeente werkplaats, dus er gaan hier nog al wat langs)

Mijn neeftje heeft een hele mooie trekker, waar hij op kan rijden maar waar ook een graafding aanzit. Zoiets gaat het voor Stijn ook worden. Kan hij nu misschien niet direct mee spelen, moet eigenlijk buiten, maar goed dat kan in de regen ook en in de winter gaan we natuurlijk ook naar buiten. en dan heeft hij er straks iets aan.

Carina

Wij gaan grotendeels voor duplo. Lara heeft al een klein emmertje met "nep-duplo" (was onlangs erg goedkoop bij Kruidvat) en ze kan zich daar leuk mee bezig houden. Dus wij vragen en geven o.a. duplo. Verder gewoon wat kleine dingetjes waar ze nu aan toe is: vingerverf + kliederschort, Nijntje-viltstiften, Woezel & Pip-boek, stempel.

Nog een tip: Via lobbes.nl hebben we een speelgoedcatalogus aangevraagd. Hierin staan net even wat andere dingen dan in de Intertoys/Bart Smit folders. Persoonlijk vinden wij dat daar leukere dingen in staan; minder lichtjes&geluid dingen, meer puur, ouderwets speelgoed. Die catalogus heeft ons op leuke ideeen gebracht!

Succes met jullie voorbereidingen van de 2e verjaardag!

Duplo staat hier ook weer op het lijstje.
Hannah heeft met haar 1e verjaardag ook al duplo gekregen en ze speelt er echt leuk mee. Is hier een groot succes, dus er komt meer :)
Verder krijgt ze in elk geval een driewieler (van Puky, type moeten we nog uitzoeken).
Puzzelen is hier op het moment ook favoriet. Hannah maakt inmiddels gewone puzzels van 4 en 6 stukjes, dus wat nieuwe puzzels zijn ook welkom.
En wat dingen voor haar babypop: kleertjes, speentje, bedje (buggy, luier en flesje heeft ze al en speelt ze veel mee).
Verder is een serviesje / keukentje ook erg leuk op deze leeftijd. Is hier een groot succes. Hannah heeft al wel het een en ander (van mij geweest vroeger, superdegelijk fisherprice spul, dus nog helemaal goed), ik denk dat we er nog wat etenswaren oid bij vragen, dat mist ze nu nog.

Genoeg ideeen hier dus!

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 15 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Een trekker is hier ook favoriet. Erikjan kent ze bij name, Deutz, Claas, Fendt, enz..
Van opa en oma kreeg hij vorig jaar een trekker en nu krijgt er iets achter, en de komdende jaren ook.....
En van de andere opa en oma krijgt hij een fietsje met zijwielen. En van hen kreeg hij vorig jaar een stoeltje om bij de salontafel te kunnen zitten.
En duplo is ook favoriet, dat krijgt hij van ons en ook nog trekkers voor in de zandbak, van het merk Bruder. Degelijk spul, wel wat duur, maar ook echt heel echt!
En wat ook in de smaak valt is de houten trein, dat maar eens van tantes vragen, wat aanvullende dingentjes!

Janine

Ik vind het erg lastig om cadeautjes te bedenken. Vorig jaar heeft ze van ons een loopauto gehad. Verder heeft ze geld gehad. Ik vond het toen helemaal moeilijk om iets te vragen. Ze had toen nog niet echte voorkeuren en was al bang dat ik met bakken duplo zat en ze daar nooit mee zou gaan spelen.
Dit jaar is alleen geld natuurlijk niet leuk, want dat kan je niet uitpakken. Maar ze heeft al zoveel spullen. Er zijn dingen die ze dan op een gegeven moment leuk vindt en die koop ik dan. Zo hebben we van de zomer een driewieler gekocht. Een echte roze van Pucky met luchtbanden. Hij was wel duur maar bevalt erg goed en is erg stevig. Pas hebben we een poppenkinderwagen gekocht.

Puzzeltjes zijn inderdaad altijd leuk. Ik wil wel voorkomen dat ze weer van allerlei knuffels en zo krijgt. Ze vindt dat wel leuk, maar na een paar dagen verdwijnt dat in een hoek en kijkt ze er niet meer naar. Ik heb al een hele vuilniszak vol met knuffels.

Ik vind een keukentje wel erg leuk, dan hoop ik ook maar dat zij dat ook leuk vindt, want die zijn nogal groot, althans die ik gezien heb. Of een winkel, maar daar is ze misschien nog een beetje te klein voor.

Kortom we zijn er nog niet uit.

Goretjes

hoi,
ik wilde eerst niks kopen omdat mijn schoonouders altijd al zo overdrijven met kadootjes. Maar mijn man wilde zo graag in bed een cadeautje uitpakken,
Uiteindelijk hebben we een klein houten serviesje gekocht. Ze vond het geweldig!
Maar natuurlijk kreeg ze van opa en oma een mega grote houten keuken met alles er op en eraan en kijkt ze niet meer naar de rest.
Ik vind het moeilijk om aan te zien als die kleintejs zo verwend worden!
Elke

Hallo!!

Hier geen duplo. Jules speelt erg graag met lego primo. We slaan de   duplo over en gaan daarna wel over op de "gewone" lego.
Ik vind dat Jules nu al speelgoed zat heeft... Maar ja, je ontkomt er niet aan. Mensen willen niet met lege handen komen.
Omdat ik niet zo'n wirwar, van alles en nog niks wil hebben, vragen we alleen speelgoed van Little People ( garage, autootjes, boerderij, dieren..) en knutselspullen. Zo houden we het een beetje bij hetzelfde soort. Vorig jaar heb ik om kleertjes gevraagd. Dat zal ik nu ook weer doen. Een nieuwe pyama, een warm vestje, enz.

Zelf koop ik onze cadeautjes bij het Goede Doelenwinkeltje en via Marktplaats. Jules merkt er niks van, hij speelt er toch wel graag mee  en het is voor mij een stuk goedkoper!

Succes allemaal!!

PS Met/voor kerst krijgt hij de Little People kerststal.
(Die vind ik zelf ook zo leuk!!)

Terug
Bovenaan