verjaardagsfeestjes

Hoi!
Wie heeft er leuke tips (evt. buitenshuis) om te doen met een verjaardagsfeestje in februari. De jarige dame wordt dan 5 jaar. Omgeving Roosendaal, Noord-Brabant.
Is het eigenlijk gebruikelijk dat zij alle kindjes terug vraagt waar zij op de verjaardag is geweest?
Bedankt!
 
hoi, lees nu pas jouw berichtje, ik geef zelf over twee weken een feestje voor mijn zoon die met kerst 5 is geworden. Ik zou gewoon lekker die kindertjes uitnodigen waar jij en je dochter een goed gevoel bij hebben, natuurlijk is het leuk om iedereen terug te vragen, maar het moet voor jou ook leuk blijven. Wij nodigen in totaal 6 jongetjes uit (het mochten alleen jongens zijn) en gaan bij ons thuis heel gewoon spelletjes doen, je weet wel, kadootjes verstoppen, sjoelen, koekhappen en ezeltje prik noem het maar op. Gelukkig heb ik hulp van mijn man en een leuke meid van 19 die heel goed met kinderen om kan gaan. We maken er gewoon een feestje van. Al zie ik er wel een beetje tegenop. Mijn zoon is onze oudste, dus zijn eerste feestje. Succes met jullie partijtje!!! ps ik krijg van de ervaren ouders echt heel vaak de tip om het vooral simpel te houden, ze zijn tenslotte nog maar 5.
groetjes,
C.
 
de kinderboerderij in roosendaal schijnt een stal te verhuren voor 10 €. Je moet wel zelf alles meenemen van drinken en eten maar de kinderen een ritje op de rug van een pony doen.
Niet al te duur zo'n partijtje en elk kind vind dieren leuk
Succes.
 
Mijn reactie is te laat maar wellicht een idee voor volgend jaar. Mijn broer is ook in de winter jarig en toen hij klein was mocht hij met zijn kinderfeestje altijd gourmetten. Lekker met stukjes frikadel, eieren, pannenkoekenmix, gehaktballetjes en brood met satesaus. Die kinderen vinden het helemaal te gek om hun eigen eten klaar te maken en je weer meteen hoeveel kinderen je moet vragen (je hebt tenslotte een beperkt aantal pannetjes).
 
Ikzelf houd het feestje het liefst buitenshuis, dan hoef ik niks op te ruimen en alles is verzorgd. Vorig jaar heb ik het kinderfeestje van mijn dochter (6) bij KidsPlayground(.nl) gevierd, dat is haar zo goed bevallen dat ze het dit jaar weer wilde. Ik vond het een beetje saai, twee jaar achter elkaar hetzelfde, maar de kids hebben het ontzettend naar hun zin gehad en daar gaat het om.
Van mij mocht ze vijf kids uitnodigen (feestartikelen worden meestal per 6 verkocht, en als ze zelf ook een vlaggetje/fluitje/masker wil...), zelf uitkiezen en niet afhankelijk van eerdere uitnodigingen. Op die leeftijd spelen ze immers steeds met andere kids (op een paar goede vriendjes na misschien).
Volgend jaar wil ik graag naar de Pannenkoekenboot, ook leuk en helemaal verzorgd. Wel een beetje duur allemaal, maar dat heb ik wel over voor een leuk feestje dat mij niet te veel energie kost (voor mensen met stomme opmerkingen: je kent mijn thuissituatie niet).
Een beetje late reactie voor Astrid, maar misschien voor volgend jaar en voor andere feestvierders.
 
Terug
Bovenaan