Verjaardagstaart

Hoi Medemoeders,
Mijn meisje wordt begin oktober 1 jaar. Ik heb haar nog nooit snoep gegeven. Nu weet ik niet zo goed wat ik op haar verjaardag moet doen. Voor het bezoek zorg ik gewoon voor taart maar die kleine wil ik nu niet ineens een taart voor haar neus zetten.
Heeft iemand nog een goed idee? Iets wat leuk is voor haar maar dan zonder suiker?
Ben benieuwd.
Groetjes,
 
Hoi hoi,

Mijn dochter krijgt bij mij ook geen suiker en geen zout.
Ze eet wel met de pot mee maar dan zonder die 2 dingen.
En dat gaat prima zo, ze is nu 15 maanden.

Toen ze jarig was hebben we haar wel gewoon een stuk taart gegeven.
Je word maar 1x 1 jaar dus waarom niet.
We hadden een hele leuke winnie de pooh taart laten maken en dan kan ik haar moeilijk haar eigentaart niet geven toch?

Mijn dochter vond het geweldig met der handjes eten en ermee spelen natuurlijk ook.
Dat is ook de enigste keer dat mijn dochter suiker binnen heeft gekregen.
Nu zitten er natuurlijk in bepaalde dingen wel een beetje suiker maar wij voegen dat nooit toe ne kopen voor zever mogenlijk suiker en zoutloze producten.

Dus min advies zou zijn ach voor 1xtje moet kunnen.

groetjes muisje
 
Hoi!

Leuk hé, om je alvast een beetje voor te bereiden op de eerste verjaardag!
Mijn zoontje Stan is een week geleden 1 jaar geworden. Hij krijgt normaal ook niet echt zoetigheid (behalve rozijntjes). Lange vingers, snoep etc krijgt hij nooit van mij. Wel een cracottes, soepstengels  e.d.
Met zijn verjaardag heb ik een leuke verjaardagstaart besteld en heb hem in een stukje laten graaien/happen. Ik vind dat dat er wel een beetje bij hoort. Foto van gemaakt en na een tijdje alles schoongemaakt en gewoon weer aan de cracotte cracker.

Alvast een fijne verjaardag!

Groetjes,
Marieke
 
hoi
je kan ook zelf een taart bakken zonder al teveel suiker
ik ben 12 jaar bakken geweest en het is niet moeilijk om een taart temaaken met minder suiker
ik zal hier ff een resept opschrijven

dit heb je nodig :
4 eieren
90 gr suiker
2 zakjes vanillesuiker kan ook een vanillestokje doen (hoefd niet)
2 theelepels citroen sap
60 gr bloem
40 maizena

je scheid de eieren en dan klop je de dooiers met 35 gram suiker tot een luchtige romige creme
zet dit ff weg

dan maak je je mixer goed vet vrij en klop je de eiwitten eerst op (in een aparte kom)
met een snufje zout (hoeft ook niet)
dan als het wat volume heeft voeg je al klopend de suiker toe 55 gr
doe dit in de hoogste stand


schep dan de eidooier creme door de eiwit en voeg daar bij dan de bloem en de maizena roer niet telang want dan gaat je lucht verloren
zit dit door elkaar doe dat dan in een springvorm van 24 cm doorsnee (ff invetten)

in de oven op 165 graden   50 min

tip ga niet kijken ondertussen want dan heb je kans dat hij inzakt
je kan ook met 45 min beginne als je een felle oven hebt

nu kan je de taart afmaken zo als jij het wil en mocht dit slagroom wezen je kan er ook minder suiker in doen

nou s6 en een fijne verjaardag

 
HI

Ik heb gewoon zelf een cake gebakken en die versierd. Hij mocht het kaarsje uitblazen (uitslaan nou ja kan ook) en een stukje eten. Maar hij heeft maar een klein stukje gegeten, vondt het denk ik niet echt lekker. Zijn soepstengel was lekkerder.

Veel plezier!
Lia
 
Ik ben makkelijk met het geven van lekkers. Tenminste ze eet gewoon met alles mee wat wij ook eten en daar hoort zo af en toe ook wat lekkers bij. Ze is gek op softijs bijvoorbeeld, nou krijgt ze toch lekker een softijsje, geen probleem. Ik denk dat het net zoals bij jezelf met mate moet zijn. Ik neem aan dat je zelf ook niet de hele dag of iedere dag snoept. Mijn dochter is nu ruim een jaar en als er een verjaardag is en er is taart ofzo eet ze met mijn taartje mee. Het mooie is dat zij ondanks dat ze veel mag een hapje neemt en snel genoeg heeft.Ik denk juist dat als het niet verboden wordt het ook niet meer echt iets is wat ze persee willen. Ik heb zelf op een kinderdagverblijf gewerkt en merkte juist bij kinderen die thuis niets qua snoep mogen heel erg fanatiek op snoep zijn. Ik vind ieder zijn eigen mening hierover maar ik zelf heb een beetje moeite met dat strenge optreden tegen snoep, je neemt zelf toch ook wel eens iets lekkers. Mijn dochter vind eigenlijk alles lekker, zoetigheid maar ook gewoon een rijstewafel of cracker dus het is ook niet zo dat ze alleen nog maar zoet wil.
 
Mijn zoontje krijgt ook geen zoetigheid en hij lust het volgens mij ook niet. Mijn moeder had laatst Nijntje koekjes voor hem gekocht en die vond hij heel vies. Hij wordt ook begin oktober 1 jaar. In plaats van taart nemen we voor hem een klein cakeje en daar spuiten we een beetje slagroom op en een kaarsje erin. Hij zal het waarschijnlijk toch niet eten, dus het is puur voor de foto! Voor de gasten hebben we een tompouce van Jip&Janneke met daarin een vlaggetje HOERA 1 JAAR. Ik hou zelf namelijk niet van slagroomtaart en als je echt zo'n kindertaart besteld is het bijna altijd slagroomtaart, brrrrrrrr.
 
Terug
Bovenaan