Verjaardagstradities

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik schrijf echt veel te weinig mee op het forum dus maar even voorstellen, ik ben Donna en mijn kleine mannetje heet Matthew. Hij is nu bijna 11 maanden oud.
Omdat we allemaal de eerste verjaardagen op komst hebben of al hebben gehad (bij ons komt het dus nog) ben ik heel erg benieuwd naar jullie "verjaardagstradities".
Ik heb het er met mijn man over gehad maar hij weet eigenlijk niet meer zoveel van zijn verjaardagen vroeger af (behalve bij ontbijt het cadeautje en dat hij het eten mocht kiezen hadden ze blijkbaar geen echte gewoontes). Ik wil er voor Matthew wel graag iets bijzonders van maken dus vandaar mijn vraag....

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Donna en Matthew

Hoi,

Wij hebben van thuis uit de traditie dat iedereen je wakker komt zingen met de kado's in de hand, dit doen wij nu ook altijd  sinds we kinderen hebben, de jongste is laatst een jaar geworden en ook hij vond het geweldig toen papa mama en 2 broers de kamer opkwamen lang zal hij leven zingend en met mooie kado's!
Ook kregen wij standaard nieuwe kleren op onze verjaardag ( wij waren met 6 kinderen, dus nieuwe kleren was altijd leuk! zeker als je de enige was..hihi) ook dit doe ik bij mijn jongens! Verder is natuurlijk het hele huis en de stoel van de jarige versierd..

Alvast een fijne dag!!

Gr MJ  

Hoi,
Bij ons was het de gewoonte dat je idd wakker gezongen werd met een kadootje, en dat je beschuit met thee kreeg op bed op een groot dienblad voor de kruimels.
Verder was je stoel versiert met een slinger, hingen er in de woonkamer natuurlijk altijd slingers met ballonnen.
Ook hing er dan een zelfgemaakte poster op de deur waarop stond hoeveel jaar je was.
Deze poster was vaak gemaakt van een kleurplaat, die in stukjes was geknipt, zodat de plaat niet ingekleurd was, maar met gekleurd papier ' ingekleurd' was, en alle uitgeknipte stukjes weer in elkaar geplakt zodat de tekening weer heel was, op een groot gekleurd vel...
die poster hing vaak nog een paar weken daarna op onze kastdeur op de slaapkamer.
Ook mochten we kiezen wat we gingen eten.

de verjaardagen van vroeger... zucht... wat een goede herinneringen....
erg leuk om er nu, nu je zelf een kindje hebt..... om aan terug te denken....
compliment voor pa en ma.... voor die leuke herinneringen....

liefs marina

Terug
Bovenaan