Verkeerde zetpil 240 mg ipv 120mg wat te doen?

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik heb een baby van 5 maanden, ze heeft al een week verhoging en koorts. We waren vanacht bij het seh en huisartsenpost blijkt dat ze een blaasontsteking heeft. Maar waar het vandaag komt niet bekend. Ze heeft gewoon pech zei de kinderarts. Nou is het zo dat ze 120 mg zetpil krijgt maar vandaag huilde ze zo erg dat ik in die paniekerig moment 240 mg zetpil heb gegeven. <br />kan het kwaad ? Of wat kan ik überhaupt doen ? </p>
 
Inderdaad bellen. Daar zijn ze voor. Weet wel dat het afhankelijk is van gewicht en aantal mg. Dus check even de bijsluiter 
 
Hoi het gaat meer om gewicht dan om leeftijd. Mijn zoontje lag bij 5 maanden in het ziekenhuis en heeft toen als eerste dosering (oplaaddosis) ook 240 mg paracetamol gehad. Ik denk dus dat het niet zoveel uitmaakt tenzij je dochter heel mager is. Wel moet je dan twee keer zo lang wachten voordat je de volgende pil geeft.
 
Ik verwacht ook niet dat het kwaad kan. Ook mijn dochtertje kreeg in het ziekenhuis een hogere dosering dan op het pakje staat vermeld als startdosis. Ze was wel ouder, 18 maanden, maar kreeg dacht ik 2x240.
 
Bedankt voor de reacties. Ze heeft tot nu toe nooit iets gehad dit is echt de eerste x. Ik heb gebeld kan geem kwaad alleen opletten een beetje. Ze is 6,300 gr. 
 
Je moet naar het gewicht kijken en niet naar de leeftijd. Zo mocht mijn zoontje met 2 maanden al 120 en met 11 maanden al 240. Ik denk dat het voor 1 keertje geen kwaad kan maar ik zou haar wel extra in de gaten houden
 
Je kindje is nog niet zo zwaar, dus dit is best een belasting voor je kindje. 1x zal niet direct kwaad kunnen, maar wel ten minste 12 uur wachten tot je een volgende zetpil (van 120) geeft... 
beterschap voor je kindje
 
Terug
Bovenaan