Verklarende woordenlijst, wie weet antwoorden of aanvullingen?

A

Anoniem

Guest
Bij een zwangerschap komen veel nieuwe woorden en afkortingen langs. zoals ik ben inmiddels 22 weken zwanger maar weet nog niet wat een NOD is. ik kom het hier regelmatig tegen wie kan mij dit vertellen?
VK = verloskundige
HA = huisarts
MK = miskraam
22wkn3dgn= aantal weken en dagen dat je zwanger bent
bellypops = anti-misselijkheid lollys
Wie vult aan of weet deze?
NOD = ?????

HAP = huisartsen post
Gyn = gyneoloog (weet niet eens hoe je dat nou schrijft..
NOD = niet ongesteld dag
UD = uitgerekende datum

zw: zwanger
zkh: ziekenhuis
MvM: Moeders voor Moeders
mv: mama van

Liefs, Nicole mv Delani en 35+2 zw van nr 2! ;)

ha eindelijk weet ik wat NOD is, nou daar had ik er genoeg van. mk gehad 90 dagen nod, toen 3 dagen ong. en 100 dagen NOD en bleek ik net zw te zijn. jeetje al die afkortingen dit lijkt wel een smsje zo hihihi
hopelijk hebben alle meiden hier wat aan, zeker in het begin komt er zoveel op je af
groetjes Sabine 22+4 zw en mamma van 4 katjes en 4 vogels en aanstaande van D hihihi nog 5 weekjes ongeveer

Uhm Sabine, de NOD is die éne dag dat je éigenlijk ongesteld moet worden maar wat je natuurlijk niet hoopt! Dus dat is dan de eerst mogelijke testdag zeg maar....even ter verduidelijking. Het zou anders bij 90 NOD erop neer komen dat je 90 maanden bezig bent geweest zwanger te raken....
Ik hoop toch wel dat je nog iets langer moet dan 5 weken?
Groetjes Sas

Ik denk dat ze over 5 weken gaat trouwen....
Lekker ingewikkeld al die afkortingen. Haha ;-D

yup over 5 weken trouwen :)
ik denk dat zwanger zijn nog wel richting van de 18 weken gaat duren hihihi
Dank je voor de extra uitleg, NOD, die heb ik dus niet omdat ik OCP heb en dus nooit weet wanneer ik ongesteld zou moeten worden.
OCP waar staat het voor? onregelmatige cyclus periode?
zag net nog een afkorting staan die ik niet kende maar nu weet ik het niet meer bbz ofzo ik check het even. ben wel blij met alle reacties want idd in het stukje van mij, als je alles achter elkaar gebruikt kan het goed mis gaan, is het bijna niet meer te begrijpen.

Terug
Bovenaan