Verklaring bekkeninstabiliteit

Hoi allemaal,

ik heb even een vraagje. Ik ben nu 28 weken zwanger en heb last van bekkeninstabiliteit. Nou heb ik wat oefeningen gekregen van de fysio, en heb ik me een tijd ook moeten ziek melden.. omdat ik gewoonweg niet kon slapen en bewegen van de pijn, en moet zeggen dat de pijn ook gewoon erger word. Nou wilt me werkgever een verklaring van de bekkeninstabiliteit, en heb ik dit aangegeven bij de fysio. En die vind het maar vaag, om het feit dat ik al sowieso een zwangerschapsverklaring heb ingeleverd, maar dat ze voor elk pijntje kwaaltje een verklaring willen, en nou weer eens van dit. Ze is van mening dat een zwangere vrouw nou vaker wel als niet met kwaaltjes te maken krijgt en dat ze maar akkoord moeten gaan met het feit dat ik gewoon zwanger ben en dit soort dingen kunnen gebeuren. Nou weet ik niet meer wat ik tegen me werkgever moet zeggen. En opzich vind ik het ook raar.. en heb er nog nooit van gehoord dat ze zo doen. Heeft iemand misschien een oplossing of hetzelfde meegemaakt? Want aan de andere kant vind ik het absurd, maar kan me er wel in verplaatsen.. maar van alles een verklaring willen? En dan nu ook van mijn bekkeninstabiliteit.. me werkgever hoeft toch niet alles te weten waar van ik last heb..?

He wat vervelend voor je die bekkeninstabiliteit. Ik heb het ook dus weet precies wat je voelt. Lig er ook al uit met 29 weken. Daarvoor al meerdere malen bij de arbo geweest en die hebben een advies voor mij uitgebracht richting mijn werkgever. Dus miss daarom ff contact met hun opnemen! Succes

Hey,

Ik heb bijna mijn hele zwangerschap niet kunnen werken vanwege veel kwaaltjes en erge bekkeninstabiliteit. Ik ben nu dik 35 wk maar kan al vanaf wk 20 weinig zitten vanwege pijn in mn stuitje. Nu is het zelfs zo dat ik maximaal 2 uur per dag kan zitten. Ik heb gewoon pijn de hele dag door.

Iedere zwangerschap is anders en ook iedereens pijngrens is anders.

Maar belangrijk om te weten is dat de overheid een potje heeft voor werknemers die ziek zijn vanwege zwangerschap. HET KOST JOUW WERKGEVER DUS ECHT HELEMAAL NIETS! Als ze jou niet vervangen levert het dus zelfs geld op! Maar ze kunnen ook gewoon een tijdelijke kracht nemen.

En nog belangrijker, jouw lijf en je kindje hebben rust nodig.

Succes, beterschap en probeer toch van je zwangerschap te genieten

Groetjes

Lyn

Oh en een verklaring voor bekkeninstabiliteit is onzin. Enige wat jij hoeft te zeggen is dat je ziek bent vanwege zwangerschap en de rest bespreek je maar met de arboarts

<p style="text-align: left;">Hoi! Bedankt voor jullie reacties..</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">ik vond het ook zo een onzin..het lijkt nu alsof ik voor alles een verklaring moet inleveren en de fysio vind het ook maar een vreemde opmerking.. lyn V ik denk dat ik jou advies gewoon lekker ga opvolgen. Ziek is ziek.. ik ben zwanger heb bekkeninstabiliteit.. een verklaring gaat helemaal nergens over idd. Ga het aangeven dat ik alles verder ga bespreken met de arbo arts.. ben benieuwd hoe hier gereageerd op gaat worden.</p>

Goedzo! Voor jezelf opkomen hoor

Ik weet hoe moeilijk dat is en hoe schuldig je je gaat voelen door wat anderen zeggen. Maar niemand kan voelen wat jij voelt..

Je kindje wordt gevormd terwijl hij in je buik zit, ook geestelijk en emotioneel.. het is echt van belang dat jij je 'zo goed mogelijk' voelt.

En ipv het kleine beetje energie wat je hebt, in je werk te steken, kun je het beter steken in een band opbouwen met je baby.. in alle rust de baby voelen, tegen hem/haar praten, muziek luisteren.. contact maken. Daar heb je anders ook echt geen tijd/puf meer voor en je krijgt de tijd nooit meer terug..

Succes met je werkgever

Groetjes Lyn

Volgens mij is het officieel bij wet verboden dat een werkgever om een medische verklaring vraagt. Ze kunnen je wel op laten roepen bij een arbeids deskundige (arbo-arts) deze kijkt in hoeverre je in staat bent om te werken en wat voor werk en anders zal deze adviseren aan je werkgever om jou ziek te melden wegens zwangerschap. Zoals als gezegd word je werkgever dan voor 100% betaald a.d.h. van jou dagloon.

Ja goedzo je bent hun niks verschuldigd en jij en je baby zijn het allerbelangrijkste.

Ik heb het meer dat ik onbegrip voel ik mijn omgeving van mensen die niet weten/zich voor kunnen stellen wat we voelen.

Dat vind ik nogal moeilijk omdat het soms lijkt alsof ik me dan aanstel. Zo moet ik ook vooraf aankaarten als we uit eten gaan of het een beetje comfortabele stoelen zijn zodat ik het ook een aantal uren kan volhouden..

succes met je werkgever!

Terug
Bovenaan