Verklevingen buik, oorzaak moeilijker zwanger?

Binkie88

New member
Hallo dames!

Vanaf vorig jaar oktober zijn we gestopt met de pil om bewust voor een kindje te gaan proberen.. Tot op heden is het helaas niet gelukt en ja daar hebben we al heel veel verdriet om gehad (zeker omdat iedereen om ons heen maar hoeft te zuchten en ze zijn zwanger) hebben al van alles geprobeerd, eet en drink al wat gezond voor me is (alcohol etc is bij mij verbannen) en zijn al tijdje actief met ovulatietesten, eisprong heb ik wel gewoon en zeer regelmatige cyclus..

vandaag weer een teleurstelling op de wc en veel dikke tranen... Ik ben gaan speuren op het internet en kwam toevallig bij een verhaal over verklevingen in de buik, dit kan een oorzaak zijn.. (Heb 15 jr geleden spoedoperatie gehad voor mijn darmen en heb daardoor regelmatig in het ziekenhuis gelegen met een stil staande darm) ik ga sowieso over een week als mijn huisarts weer is van vakantie bellen maar vroeg me af of meer zich hierin herkennen en of er meer van af weten als mijn verklevingen wel oorzaak zijn van het niet zwanger raken..
 
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe de onderzoeken zijn verlopen voor je. Heb je uitslag? Ligt het aan de verklevingen dat je niet zwanger werd tot nu toe?

Ik lees je verhaal omdat ik op zoek ben naar informatie over verklevingen in de buik na buikoperatie. Ik ben zelf onvruchtbaar door verklevingen. De gynaecoloog gaat binnenkort proberen te achterhalen of het hersteld kan worden, anders wordt het IVF.

Ik kan me helemaal inleven in je wat betreft de maandelijkse teleurstelling. Hopelijk ben je nu zwanger en is dit een achterhaald bericht.

Groet!
 
Hej caro!

na aanleiding van mijn telefoontje naar de huisarts zijn we in het ziekenhuis in een fertiliteitstraject beland.. na vele onderzoeken kwam eruit dat het niet door de verklevingen komt en of we niet vruchtbaar zijn (in tegendeel heel erg juist) maar doordat ik een aangeboren afwijking heb.. mijn baarmoeder is voor de helft ontwikkeld waardoor het moeilijker gaat.. had vanmorgen een positieve test! (2 dagen voor nod) hopelijk blijft dit een positieve!

Hopelijk voor jullie dat het hersteld kan worden door een verkleving te verwijderen! Help het jullie hopen!



liefs
 
Terug
Bovenaan