Verkorte baarmoederhals

Zijn er dames die ervaring hebben met een verkorte baarmoederhals? De gevolgen en behandelingen die zijn gedaan?

Ik heb wat info gekregen van de gynaecologe over het plaatsen van een cerclage of pessarium. Maar wil toch ook wat ervaringen lezen van andere dames.

Ik ben nu 22 weken zwanger. En mijn eerste kind was vroeg geboren,32+3 weken. Dus bij deze is er ook een kans..

Hoi! 
Mijn bmhals was b1.1 mm met 31 weken. Heb zo platgelegen als ik kon. Toch tot 37.5 vol weten te houden! Lag wel in het ziekenhuis en daarna nog plat thuis. 
Geen ervaring met ingrepen ervoor!
Succes en ik hoop dat hij/zij nu wat langer zal blijven zitten!
Kuskus

Ik heb er ervaring mee, ik ben nu 37 weken zwanger van mijn tweede zoon. Mijn eerste zoon is geboren bij 32+3 dagen. Door zijn vroeggeboorte ben ik onder behandeling van de gyneacologe. De eerste 23 weken hebben ze extra inwendige controles gedaan.
De laatste week ontdekte ze dat mijn baarmoederhals korter was geworden. Paar dagen later hebben ze met spoed een cerclage geplaats. Dit is via een operatie gebeurd, met ruggenprik van 15 minuten ong. Ik heb toen 1 nacht moeten blijven om in de gaten te houden. Verder heb ik er niks van gevoeld. 
Vandaag halen ze de cerclage weg. Ook kreeg ik van week 16 tot week 36 Proluton injecties om ee baarmoeder sterk te houden.

Terug
Bovenaan