Verkorte baarmoederhals

<p>hoii ,</p><p>In een maand tijd is mijn baarmoedermond van 4cm baar 2,3 cm gegaan. Ik ben mij rot geschrokken omdat ze begonnen over eventuele vroeg geboorte. Ik heb de hele dag onderzoeken gehad en moet morgen weer terug komen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben toch wel heel ongerust merk ik.. </p><p>32 + 4 weken zwanger</p><p> </p>

Bij mijn ziekenhuis vinden ze tot 2 cm acceptabel en al helemaal met 32 weken. Schijnt een behoorlijk verschil te zitten in ziekenhuizen en artsen qua acceptabel. 

Bij mijn 1e zwangerschap had ik ook een verkorte baarmoederhals, op het laatst halve dagen gewerkt en smiddags erg rustig aan doen. Mijn zoon is uiteindelijk met 37/0 geboren, helemaal gezond!
Bij de 2e zwangerschap werd weer iedere keer gezegd dat ik een risico had op vroeggeboorte, maar de baarmoederhals werd dit keer amper korter en ben uiteindelijk met 41.5 week ingeleid :)
Even een stapje terug doen en niet te veel zorgen maken, stress schijnt ook een invloed te kunnen hebben op het verkorten.

Met 31 weken is bij mij een verkorte baarmoederhals vastgesteld van 1cm, Dit werd ontdekt doordat ik vroegtijdig met weeën naar het ziekenhuis ben gegaan! Ik ben zwanger van een tweeling
Momenteel zitten we alweer op 35 weken! 
Ik heb het advies gekregen om rustig aan te doen, en zolang ik geen harde buiken krijg of deze harde buiken in rust weer weggaan er geen reden is om niet iets te ondernemen! Dus rustig aan ben ik weer van alles gaan doen en tot nu gaat het heel goed! 

Terug
Bovenaan