Verkorte baarmoederhals

<p>Goedemiddag dames,</p><p>Zaterdag ben ik opgenomen geweest ivm waarschijnlijk PE klachten. Echter bleek tijdens de ctg dat ik om de 5 minuten weeen had die ik niet voelde maar wel harde buiken. De gyneacoloog had toen mij onderzocht en zag op de echo dat ik een verkort baarmoederhals had van 2cm . Dit hoort normaal 4cm te zijn. Ik ben nu  bijna 34 weken. Ik heb meteen spuitjes gekregen voor de longrijping van de baby. Maandag mocht ik naar huis maar ik heb al wel weer eind deze week afspraak staan om nogmaals naar Mn baarmoederhalS te kijken.</p><p>Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik weet nu niet wat ik moet verwachten. Dokter zegt dat er kans is op vroeggeboorte maar dat hoeft niet persee. Heb al wel last van menstruatiepijn en liespijn.</p>

2 cm is niet lang, maar ook niet dramatisch aangezien je al 34 weken bent. Ze blijven waarschijnlijk meten en verder zullen ze met deze termijn geen cerclage meer plaatsen neem ik aan. Je kunt nog prima de 40 weken halen, maar het kindje kan ook eerder komen. Nogmaals, je hebt al een mooie termijn behaald. Misschien krijg je spuitjes voor de longrijping. Succes!

Geen idee of je er iets aan hebt maar hierbij mijn verhaal.
Ik werd met 30 weken opgenomen in het ziekenhuis met weeën. Baarmoederhalsmeting gedaan, resultaat: volledig verstreken (dus 0cm) en a 1cm ontsluiting.
Ik heb direct weeënremmers gekregen en longrijpingprikken (48 uur). Daarna nog een paar dagen ter observatie gebleven en na in totaal een week mocht ik ook weer naar huis.
Er werd mij verteld dat het elk moment kon komen, maar dat het ook nog gewoon kon blijven zitten tot de uitgerekende termijn. Ook werd aangegeven dat alles na 30 weken echt wel een hele goede prognose heeft. Tuurlijk is het beter om tot minimaal 37 weken zwanger te zijn, maar vanaf 30 weken hoeft het zeker geen ramp te zijn (mits uiteraard complicaties in het spel zijn, maar dat kan ook bij 40 weken het geval zijn).
Ik moest ook wel rustig aan doen (geen werk), maar bedrust was niet nodig (is nooit bewezen dat dit werkt, maar komt vanuit vroeger).
Met 32 weken begonnen de weeën opnieuw en ben ik bevallen van een iniminie maar kerngezonde zoon. Na 6 weken ziekenhuis mocht hij mee naar huis en nu een jaar later is het een ondeugend en ontdekkend ventje.
Hopelijk geeft vooral het feit dat 34 weken al een hele mooie termijn is je wat rust! Succes!

Met 28 weken opgenomen weeeen, remmers gekregen, toen naar huis met rust.
met 32 weken 3 cm ontsluiting en met nu 37 weken zit de baby er nog in. Zo kan het dus ook! (Verhaal van kennis)

Mijn nicht had dit ook. Verkorte baarmoederhals. Eerste kindje is met 31 weken geboren. Heeft nog paar weekjes in ziekenhuis moeten blijven maar is inmiddels al weer 5 jaar. Eerst couveuse en later gewoon in bedje. Je merkt er niets meer van Super slim en niets van overgehouden. 
Bij de 2e weer zelfde probleem en is met 34 weken geboren. Nog anderhalve week in ziekenhuis moeten blijven maar ook alles helemaal prima. 
Ze kunnen tegenwoordig veel gelukkig. Hoop dat je kindje nog even blijft zitten. Zou zoveel mogelijk bedrust nemen

Met 31+4 weken ben ik opgenomen in Groningen met weeën activiteit en een baarmoederhals van 1cm. Ook longrijpers gehad en wij hebben meegedaan aan een studie waarbij ik een placebo of weeënremmers Heb gehad. De uitslag hiervan hebben we nog niet ontvangen. Ben daar 4 dagen geweest, 2 dagen bedrust en 2 dagen weer mobiliseren. 
Daarna nog een aantal goede weken zwangerschap gehad wel met veel rust. Ben uiteindelijk met 35+4 bevallen van onze tweeling. De jongens deden het met een gewicht rond de 2400kg heel goed en zijn 1 weekje op de neonatologie gebleven voor ze mee naar huis mochten.

Met 28 weken was mijn baarmoederhals 2cm, regelmatig harde buiken. Ze vonden het niet nodig om me op te nemen en mocht gewoon naar huis. Nu 38,5 week zwanger en ze zit er nog lekker. Maak je niet druk, het komt wanneer het zover is.

Hoii ,

opgenomen met 32-5 en een verkorte hals van 0,7 cm. Longrijpingen gehad en uiteindelijk met 33-4 bevallen. Ik moest wel in het ziekenhuis blijven omdat ik constante weeën had. Uiteindelijk een prachtig popje en 4 weken ziekenhuis gelegen. Nu zijn we thuis en gaat alles goed :)

Terug
Bovenaan