Verkorte baarmoederhals

<p>Hai allemaal,</p><p>Is er iemand van jullie die ervaring heeft met een verkorte baarmoederhals? Ik ben vorige week met 32.5 opgenomen nadat ik veel pijn had. Bleek dat mijn baarmoederhals nog maar 2 cm was. Zou voor dit termijn nog 4 cm moeten zijn. Kreeg gelijk weeënremmers en prikken voor longrijping. Mocht na 3 dagen weer naar huis en moet nu veel rust houden. Nu is het best spannend wat mijn lichaam gaat doen verder. Ik weet dat als het vroeger geboren gaat worden het met de baby wel goed zal komen. Maar heb natuurlijk liever dat de baby nog een tijdje blijft zitten en dat ik straks een normale kraamweek mag hebben. Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring en hoe is het bij jullie afgelopen?</p><p>Groetjes </p>
 
Wat een ontzettend spannende tijd. Helaas hier dezelfde ervaring. Destijds met spoed opgenomen met 28 weken ivm een verkorte baarmoederhals van nog maar 1,8 cm. Uiteindelijk is onze zoon tot 39 weken blijven zitten dus het kan ook goed gaan gelukkig. Het zijn wel hele spannende weken geweest met wekelijkse controles, veel rust, maar ook hele goede begeleiding vanuit het ziekenhuis. Ik sta nog steeds versteld met hoeveel liefde en passie zij hun werk doen. Neem veel rust, laat je zo goed mogelijk voorlichten, maar probeer ook het een beetje los te laten soms hoe moeilijk het ook is! Je kunt niet heel veel meer doen dan de adviezen opvolgen die je krijgt.
 
Ik heb sinds week 17 een verkorte baarmoederhals gehad. Ik heb met heel veel rust week 35 gehaald. 
Twee keer eerder weeenactiviteit gehad, derde keer was het niet meer af te wenden. Met de baby ging gelukkig alles goed. Ze had alleen moeite om de bv op gang te brengen en viel teveel af. Dus mijn kraamweek bestond uit heel veel aanleggen, falen, kolven, vingervoeden. En ze kreeg het ook heel snel koud. Uiteindelijk was dit na 2 weken opgelost en ontwikkelde ze als iedere andere baby. Ze was wel een huilbaby die heel erg op mij plakte en ik denk dat de vroeggeboorte daar wel een rol in speelde.
Tijdens de zwangerschap kreeg ik heel veel inwendige metingen. Maar ik heb nooit ontsluiting gekregen tot week 34/35. 
 
Ik ben bij 20 weken zwangerschap (van een tweeling) opgenomen met 2cm ontsluiting. Mega schrikken was dat. Ze hebben een cerclage geplaatst, dat is een bandje om de baarmoedermond. Nu met veel rust heb ik 24 weken bereikt. Dat is al heel positief in mijn situatie en het minimale wat je nodig hebt, maar we hopen nog veel verder te komen natuurlijk! Goed om te horen dat jullie het heel lang hebben kunnen rekken! Dit biedt wat hoop, ook al is elke situatie weer anders natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan