Verkorte BMH

<p>Iemand ervaring met een verkorte baarmoederhals? Bij het ontdekken was ik 33 weken.</p><p>Degene die het gehad hebben, heb je nog tot 40 weken kunnen voldragen? </p>

Nee, bij ontdekken 24.0 bij bevallen 24.1 (tweeling)

bij mijn andere zwangerschappen progesteron gehad en deze zwangerschappen zijn probleemloos voldragen. Wat is verkort? Over hoeveel cm praten we dan

Bij mij was het destijds met ca 32weken ontdekt, had toen ca 30mm. Ben vanaf dat moment 50% ziek geschreven en mocht alleen halve dagen werken en de rest van de dag rustig aan doen/liggen. Daarna is het toen een aantal weken stabiel gebleven. Uiteindelijk is meneer met exact 37weken geboren, alles prima!
Veel succes en doe rustig aan!

@MooSW ow dat lijkt me schrikken en zwaar. Hebben de tweeling het gehaald, ik lees dat ze vanaf 24 weken er wel alles aan doen om een baby te redden.
@BenB het gaat om 2cm, opgenomen geweest voor een nachtje observatie. Dag erna nogmaals een meting gedaan bleek het een paar mm langer te zijn. Verder was er geen ontlsuiting en was de fybrotest negatief. Dus ik mocht naar huis, wel met rust vanwege de harde buiken.
@Famkeh wat fijn dat de kleine nog even is blijven zitten! Ik zit helaas met 33weken op 2cm.
@MamavantweeSchatten weet je hoeveel de BMH was verkort?

2 cm is helemaal nog niet zo gek hoor. Metingen kunnen per keer verschillen. Rustig aan doen. Je bent al 33 weken, dus een gyn doet er nu toch niets meer aan. 

[quote quote=10351671]
2 cm is helemaal nog niet zo gek hoor. Metingen kunnen per keer verschillen. Rustig aan doen. Je bent al 33 weken, dus een gyn doet er nu toch niets meer aan.
[/quote]
Ze vonden het in het ziekenhuis wel kort voor mijn termijn. Als de fibronectinetest niet negatief was dan had ik waarschijnlijk nog longrijpers gehad. Vanaf 34weken doen ze niets mee. Ze gaven ook aan 33weken is al een mooi termijn, pfff vind het toch wel eng.
Had jij bepaalde syptomen? Ik heb af en toe last van steken echt in mijn vagina zeg maar. Ik hen het idee dat dat mijn baarmoedermond is. Bandenpijn is toch meer aan de zijkanten? 

Terug
Bovenaan