verkorte tongriem

Mijn zoontje Raf is geboren met een verkorte tongriem. Inmiddels is hij 3 maanden en wordt hij maandag 5 februari hieraan geopereerd. In eerste instantie wilde de kinderarts niets doen, maar nu drinkt hij erg slecht!
Hij drinkt de 1e 100 cc redelijk, laat wel vaak los van de fles en knoeit veel. Het lijkt of hij niet krachtig kan blijven drinken. De 2de 100 cc zijn een ramp. Hij zuigt steeds maar enkele seconden, laat vaak de speen los. In totaal duurt een voeding ongeveer 1 uur.
We hebben ook al diverse spenen geprobeerd en samen met de logopediste zijn we nu tot de dentalspeen van dodie gekomen.
Heeft iemand van jullie ervaring met een baby met een verkorte tongriem? Ging het beter na een operatie? Hoe was de operatie? Laat het me weten!

Ik hoop zo dat het drinken beter gaat hierna!

Hallo, ik heb zelf geen ervaring met de operatie maar mijn dochter heeft ook een iets verkorte tongriem. Borstvoeding lukte daardoor niet, de fles gaat gelukkig goed. We laten er daarom nog niets aan doen. 2  meiden die ik ken  hebben   dit wel meegemaakt. Bij eentje is het na een paar weken gewoon doorgeknipt (zonder verdoving, lijkt mij wel erg zielig hoor) en bij de ander is na een jaar geopereerd. Bij beiden is het goed gegaan en hebben de kinderen weinig last gehad. Succes ermee!

Hoi,
Ik zelf heb hier geen ervaring mee, maar het derde kindje van een vriendin van mijn vriendin had het ook. Ik weet dat zij ook heel slecht dronk, alleen niemand had in de gaten dat ze een verkorte tongriem had. Ze at heel slecht en huilde tijdens de fles voortdurend Een beetje gruwelijk, maar zij heeft dus uiteindelijk haar tong helemaal kapot gezogen/getrokken. Ik weet niet of er daarna nog een hersteloperatie is geweest, maar nu is het een heel gewoon kindje dat goed eet en drinkt.