Verkouden baby 15 weken

<p>Hai,</p><p>Mijn zoontje van 15 weken kreeg zondag 2 weken geleden koorts. Dit is dezelfde dag weer gedaald en daarna ging het 2 dagen goed. </p><p>Vorige week woensdag sloeg de verkoudheid helaas toe en het is nog niet minder geworden, het snotteren lijkt soms alleen maar erger. Door zijn verstopte/loopneus, is slapen 's nachts echt een drama. Na ieder 1,5 uur ongeveer wordt hij ontroostbaar wakker, overal snot en met snotogen. Ik weet me geen raad meer want de huisarts zei dat ik het moest uitzitten maar het is zo zielig en frustrerend dat ik hem niet kan helpen. Als wij ziek zijn nemen we een Citrosan oid maar hij moet het helemaal zelf doen en is nog zo klein...</p><p>We hebben een ui geprobeerd, Luuf, spoelen met fysiologische zoutoplossing en het bed verhogen. Niks helpt en ik ben gewoon een beetje radeloos. Wanneer moet ik nou aan de bel trekken bij de huisarts weer?</p><p> Een week verkoudheid klinkt als niks misschien maar voelt alsof het niet overgaat omdat ie maar niet beter wordt. Hij drinkt, poept/plast en lacht wel tussendoor gelukkig...</p><p>Iemand ervaringen delen?</p>
 
Ik kreeg voor mijn dochter xylometazoline in de dosering voor baby's (0,025mg geloof ik). Dat kan je bij de huisarts gewoon krijgen. Ik zou echt heel duidelijk maken dat zowel jij als je kindje geen oog dicht doen door de verkoudheid en dat je alles al hebt geprobeerd.
 
Hoi,
Het is inderdaad enorm zielig maar als al die dingen al niet werken dan is het inderdaad uitzitten..
Onze dochter is totaal 3 maanden verkouden geweest met hoesten, lees blaffen.
Niet wat je wil horen maar de verkoudheid wordt wel minder erg. Het echte vele snot gaat weg en komt er alleen uit bij niezen.

Bij ons deden ze verder niks omdat ze zoals je aangeeft ook goed at, vrolijk was etc.

Succes met de kleine man!
 
Probeer is een apparaat om het neusje leeg te zuigen, doe het bij me dochtertje al vanaf dat ze een paar weken was ze is nu 3 maanden en al 2 x flink verkouden geweest. Ik heb die van otrivin het helpt echt waardoor ze weer goed kan ademen drinken en uiteindelijk slapen.. sterkte zo sneu bij die kleintjes
 
Zo’n neuszuigertje halen bij Hema, Kruidvat of apotheek. Als hij erg last heeft een zetpil erin. 
Met jullie op de arm meenemen onder de douche, zodat het lekker wat los stoomt. Evt iets onder hoofdeind van zijn bedje (boek ofzo) zodat hij ietsje rechterop ligt.
Verder veel knuffelen en uitzitten. Succes!
 
Terug
Bovenaan