Onze dochter en dreumes zijn het afgelopen week ook flink verkouden geworden, onze dochter heeft er een ooronsteking door gekregen. Ook hier nachten met weinig slaap, en dagen dat ik niet eens kon douchen, ik moest er de oppas voor vragen
het viel me nog mee dat ze niet tegelijkertijd wakker werden.
Veel troosten, onze dreumes kunnen we in zijn eigen kamer troosten, dochter gaat wel mee naar onze kamer omdat zij nog bv krijgt. Ik bied ze dan ook ‘snachts water aan en/of de borst en voor onze dreumes soms een beetje warme melk. Als neusje verstopt zit en ze huilen, dan krijgen ze ook de neusspray of als de zetpil is uitgewerkt en ze huilen /koorts dan krijgen ze ook een zetpil. En dan weer naar bed.
Mijn ervaring is dat ze natuurlijk wel even uit hun ritme zijn wanneer ze ziek zijn en veel bij je blijven hangen, ook overdag maar zodra ze weer beter zijn en je het bedritueel weer oppakt het weer als vanouds wordt. Ik heb bij mijn dreumes wel geleerd dat het voor hem niet werkt als we uit zijn slaapkamer gaan dus dat doen we ook niet. We zijn dan echt uren bezig om hem weer in slaap te krijgen. Ik heb een fijne fautteul met ruime voetenbankje staan in zijn kamer waar we hem kunnen troosten en in slaap kunnen wiegen, heerlijke momenten vind ik dat, vooral als ze zo ziek zijn. Ik leg dan een dikke kussen op mijn voeten waar hij op kan liggen en met zijn hoofd hoog ligt waardoor het ademen beter gaat. Hij heeft dan eventjes nodig, valt dan heerlijk in slaap en laat zich ook wegleggen in z’n bed.
Ik weet nog dat ik onze oudste altijd bij me hield als hij zo verkouden was. Tot hij zo’n 5/6 jaar was vonden we dit zo fijn, het kon ook makkelijk en 1 van ons ging dan in de logeerkamer slapen. En als hij weer beter was pakten we zijn bedritueel weer op en dat ging altijd zonder problemen. Zo zie je maar dat elk kind weer anders is.
Ik wens alle zieke kindjes incl die van ons veel beterschap toe! En de ouders veel succes!!