Verkouden dreumes, slapen gaat heel moeilijk

<p>Het begon een paar dagen terug. Kleine meid van 13 maanden werd om 22u ineens huilend overstuur wakker. Na een halfuurtje met haar zitten terug kunnen leggen, even huilen en ze sliep verder. Sindsdien gaat t steeds moeilijker. Slaapjes overdag zijn heel kort, kwsrtiertje-halfuur, en dan is het huilen... want nog doodmoe. 'S avonds is het heel hard huilen met naar bed gaan en zijn we tot middernacht in de weer. Daarna slaapt ze redelijk.</p><p>Ze is verkouden, en ik hoop dat de ellende daarvan komt (want het slapen gaat al een tijdje minder...). Als ze wakker is, is ze wel gezellig. Je ziet wel dat ze niet fit is.</p><p>Nu ligt ze.weer op mij te slapen. En schiet gelijk de angst te binnen dat ze hieraan went en we straks altijd slaap-gedoe houden met mini dutjes en moeilijke nachten.</p><p>Iemand bemoedigende woorden of herkenning? Hoe ging het ná de verkoudheid en vertroetelen.</p>
 
Hey Nijntjefan,
Vervelend eh als de kleintjes zich zo ellendig voelen. Mijn dochter is ook opnieuw verkouden. Niet zo een beetje ook. Slapen gaat hier ook moeilijk omdat ze haar speentje wilt maar haar neus steeds verstopt zit en veel hoesten.
Ik doe haar overdag/vroege avond in bad met zwitsal eucalyptus. Daarna zetpilletje erin en na het eten naar bed. Dan snachts wanneer ze wakker word, neus schoonmaken met zoutoplossing omdat ze moeilijk ademt zo verstopt als ze is. Vaak is dit drama want ze vind het niet fijn als ik aan dr neusje zit. Maar na een paar lange nachten (lang leve de koffie) gaat het iets beter. Het slapen ook 
 
 
Beterschap en hopelijk gaat het snel over ?
 
Herkenning! Verkouden, sprong 9 en ook nog een kies die doorkomt. Nu al een week ellende, met name snachts. En ja dan komt hij bij ons in bed. Ik probeer me nu niet druk te maken of hij hieraan zal wennen of niet, op deze manier krijgen we tenminste nog wat slaap. Overdag gaat bij ons wel beter qua slaapjes, kan mij voorstellen dat het je opbreekt. Hang in there en... het gaat weer over ??????
 
Thanks! Het is zo sneu :(. Ze slaapt eigenlijk alleen goed in haar eigen bed. Dus als ze al bij ons in slaap valt, wordt ze na een halfuur weer huilend wakker. Ik hoop dat het snel voorbij is en ze lekker lange nachten maakt en weer gewoon dutjes doet van een uur.
 
Onze dochter en dreumes zijn het afgelopen week ook flink verkouden geworden, onze dochter heeft er een ooronsteking door gekregen. Ook hier nachten met weinig slaap, en dagen dat ik niet eens kon douchen, ik moest er de oppas voor vragen :) het viel me nog mee dat ze niet tegelijkertijd wakker werden.
Veel troosten, onze dreumes kunnen we in zijn eigen kamer troosten, dochter gaat wel mee naar onze kamer omdat zij nog bv krijgt. Ik bied ze dan ook ‘snachts water aan en/of de borst en voor onze dreumes soms een beetje warme melk. Als neusje verstopt zit en ze huilen, dan krijgen ze ook de neusspray of als de zetpil is uitgewerkt en ze huilen /koorts dan krijgen ze ook een zetpil. En dan weer naar bed. 
Mijn ervaring is dat ze natuurlijk wel even uit hun ritme zijn wanneer ze ziek zijn en veel bij je blijven hangen, ook overdag maar zodra ze weer beter zijn en je het bedritueel weer oppakt het weer als vanouds wordt. Ik heb bij mijn dreumes wel geleerd dat het voor hem niet werkt als we uit zijn slaapkamer gaan dus dat doen we ook niet. We zijn dan echt uren bezig om hem weer in slaap te krijgen. Ik heb een fijne fautteul met ruime voetenbankje staan in zijn kamer waar we hem kunnen troosten en in slaap kunnen wiegen, heerlijke momenten vind ik dat, vooral als ze zo ziek zijn. Ik leg dan een dikke kussen op mijn voeten waar hij op kan liggen en met zijn hoofd hoog ligt waardoor het ademen beter gaat. Hij heeft dan eventjes nodig, valt dan heerlijk in slaap en laat zich ook wegleggen in z’n bed. 
Ik weet nog dat ik onze oudste altijd bij me hield als hij zo verkouden was. Tot hij zo’n 5/6 jaar was vonden we dit zo fijn, het kon ook makkelijk en 1 van ons ging dan in de logeerkamer slapen. En als hij weer beter was pakten we zijn bedritueel weer op en dat ging altijd zonder problemen. Zo zie je maar dat elk kind weer anders is. 
Ik wens alle zieke kindjes incl die van ons veel beterschap toe! En de ouders veel succes!! 
 
Hoi,
Heel herkenbaar!
Onze dochter is ook 13 maanden en heeft precies hetzelfde.
Ze sliep over het algemeen altijd wel oké, nu de laatste tijd is het drama. Gillend wakker worden, mega verkouden, bed onder gespuugd, koorts en noem maar op.
Gister heb ik een halve ui onder haar bedje gelegd en toen ik naar haar toe ging om 4 uur (moest huilen) klonk ze helemaal niet meer verkouden. Dit is het proberen waard! Gebruik ook structureel neusspray en stomen.
Voor het slapen ook een paracetamol als ze weer aan de 38 graden zit.

Afgelopen nacht was de ergste en heeft ze vanaf 4 uur bij ons geslapen tot 7. Dan kunnen we allemaal tenminste nog slapen. Vanavond gaat ze gewoon weer naar haar eigen bed maar als ze vannacht weer wakker wordt en blijft huilen dan mooi weer bij ons.
Fase, fase, fase?!?! (ha-ha-ha).
Ze gaan echt wel weer de hele nacht in hun bedje slapen. Normaal kan ik haar wel even laten huilen want vaak is het ook aandacht. Alleen momenteel vind ik dr gewoon echt zielig en kan ik dat niet over mn hart verkrijgen.

Persoonlijk denk ik niet dat je je druk hoeft te maken over dat ze er aan went. Wij weten hoe het voelt om ziek te zijn, zon kleintje totaal niet en dan hebben ze je echt nodig.
Blijf haar bedje proberen en lukt het niet dan maar anders. Als ze straks echt beter is dan kun je er een paar dagen weer wat harder in worden. Misschien loedermoeder maar na 1 x 20 minuten huilen in eigen bed stopte onze dochter met krijsen en ging ze elke keer braaf slapen.
 
Al ruim een week wordt er slecht geslapen hier, en dan vooral overdag. Na 20 minuten wordt ze huilend wakker, want speen is kwijt door het ademen door de mond. In bed doen is ook echt niet zo fijn, ze wilt niet... en dan vooral bij mij. Bij de opvang/oppas/papa maakt ze er eigenlijk niet echt een probleem van. 
Het zal vast wel weer precies over zijn vlak voor de volgende vaccinaties... zucht.
 
Terug
Bovenaan