verkouden en benauwdheid

Hallo allemaal,

Vandaag met mijn dochter naar de huisarts geweest, ze is al sinds haar geboorte 17.09
verkouden en sinds een week hoest ze heel erg en heeft het benauwd. Ik ben er al een paar keer naar toe gerend, omdat het leek of ze stikte. Huisarts heeft een kuur voorgeschreven en een inhaler , maar het lijkt wel of ze stopt met ademen als ik die inhaler op haar mond zet.  

Heeft er iemand misschien nog andere tips???

Moet over een week terugkomen om te kijken of het niet asmatisch is .

Groetjes
 
Hoi, ik heb geen tip voor je, maar wat ontzettend vervelend zeg!
Ik denk dat je zelf zowiezo rustig moet blijven op zo'n eng moment dat haar adem stokt. Ik wens je veel succes toe.
Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Ilona L.
 
Hallo,
Hoe oud is je dochter?
het klinkt mij namelijk als een RS virus in de oren, en dat kan bij zuigelingen wel gevaarlijk zijn.
Een virus kan je niet behandelen met een kuur wel kan de benauwdheid minderworden als je een puffer gebruikt.
Als het niet erger wordt is het een kwestie van uitzieken hoe moeilijk het ook is.
Ik weet uit ervaring dat het er erg vervelend uit ziet wanneer je kind bijna dreigt te stikken in een hoestbui.
Groeten Marieke
 
Hoi,

Mijn dochtertje (nu 10 mnd) werd vanaf haar 6e maand verkouden. Die verkoudheid ging maar niet over, iedere keer stuurde de huisarts me naar huis met het verhaal dat ze steeds een nieuw virus op had gepakt. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ze ook steeds bijna dreigde te stikken in het hoesten. Ook tussen het hoesten door had ze enorme problemen met ademhalen, inmiddels had ze ook koorts. De hele dag had ze een zagende/reutelende ademhaling bij het in- en uitademen.
Ze bleek een zware astmatische bronchitis aanval te hebben (met beginnende longontsteking). Ze kreeg daar een inhaler voor (ventolin) en antibiotica (amoxicilline). De ventolin  hielp niet, toen heeft ze nog drie  keer een andere inhaler gekregen die ook niet hielpen.
De vierde keer dat we terug gingen kreeg ze wéér een nieuwe inhaler (seretide) en lijkt te helpen. Dat is een luchtwegverwijder met een ontstekingsremmer erin.
Mijn dochtertje is inmiddels 4 maanden verder en heeft nu 4 keer zo'n aanval gehad, dus zeer waarschijnlijk heeft ze er aanleg voor. Nu we de juiste medicijnen gebruiken is het "onder controle", ze hoest nog steeds  maar ze stikt er niet meer in om het zo maar te zeggen. Wat ik wil zeggen is dat als jou dochtertje inderdaad astmatisch is, dan zijn daar wel goede medicijnen voor die het een stuk draaglijker maken. Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Ik wilde je mijn verhaal toch vertellen, misschien herken je een aantal symptomen. Als je denkt dat ze hier last van heeft laat je dan niet afschepen met zomaar een inhaler. Zorg ervoor dat je de juiste inhaler voor je dochtertje krijgt. Sterkte ermee.

Liefs mama Sabine (Dani 10mnd, en Milan 3 jr)
 
hey hallo,
ik weet niet of je er wat aan hebt, maar probeer eens met je kindje in een stomende badkamer te gaan zitten dan komt alles lekker los.
groetjes henriette
 
quote: evi en fleur schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-12-2005 22:30:09'));

Hallo allemaal,

Vandaag met mijn dochter naar de huisarts geweest, ze is al sinds haar geboorte 17.09
verkouden en sinds een week hoest ze heel erg en heeft het benauwd. Ik ben er al een paar keer naar toe gerend, omdat het leek of ze stikte. Huisarts heeft een kuur voorgeschreven en een inhaler , maar het lijkt wel of ze stopt met ademen als ik die inhaler op haar mond zet.  

Heeft er iemand misschien nog andere tips???

Moet over een week terugkomen om te kijken of het niet asmatisch is .

Groetjes





Hoi Evi en Fleur,





Ik heb geen verstand van inhalers, maar Sigrid is 2 weken geleden ziek geweest en nu nogsteeds verkouden. Ik heb een soort van Dampo gehaald bij de Etos. Dit is speciaal voor babies. En bij Sigrid hielp dit ontzettend. Het heet LUUF en zit in een wit/oranje doosje. Ik smeerde toen het nog erg was, s'ochtends en s'avonds een vingerlikje op haar rug, borstje en hals. En nu het wat beter gaat doe ik het alleen na het badje in de avond. Ik ben er erg over te spreken en bij mij in het dorp gebruiken veel mama's het.

Ik hoop dat dit ook wat verlichting kan geven aan de kleine. Want het is zo zielig bij die kleintjes... Succes!!!

Groetjes,

Petra




 
Terug
Bovenaan