verkouden en bloed uit neusje

Hallo,

Mijn dochtertje van 20 weken is erg neusverkouden. Haar neusje zit constant vol met snot en met het snotzuigertje kan ik het aardig leeg krijgen zodat ze wat beter kan ademen. Ook gebruik ik af en toe fysologisch zout.

Maar nu heeft ze regelmatig wat bloed in het snot zitten uit één neusgat. Ze had dit ook toen ze pasgeboren was en verkouden was.

Ik kan hier niets over vinden op internet. Komt dit door het snotzuigertje? Of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Ik hoop dat jouw dochter zich inmiddels een stuk beter voelt?
Ook mijn kleintje is heel erg verkouden, ontzettend snotteren, soepoogjes en roggel in haar luchtpijp. Het arme kind stinkt helemaal naar luuf en ui ondertussen. Maar beide schijnen goed te werken.
Het lijkt mij verstandig even langs de ha te gaan als ze bloed in dr neusje heeft. Het kan ook gewoon zijn dat het neusje kapot is van korstjes en het snotteren natuurlijk.

Hoi Rosanne,
ik denk dat je die fysiologische zoutoplossing eens weg moet laten. Ik heb dat spul eens 1 dag gebruikt omdat ik verkouden was en ik had meteen last van bloedneuzen.
Als je het te vaak gebruikt word je neusslijmvlies van binnen dun en gaat het sneller bloeden.

als het na een week niet beter is (bloedneus) zou ik de huisarts bellen.

groetjes natalie

Terug
Bovenaan