verkouden en bmr prik??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Woensdag moet Yordi weer naar het cb toe en jawel, dan krijgt ook hij de bmr prik.
Maar laat Yordi nu net vanmorgen ontzettend verkouden zijn geworden.
Hij hoest ontzettend en klinkt ook helemaal schor. Maar hij heeft gelukkig geen koorts.
Nu zat ik me af te vragen of het verstandig is om Yordi dan te laten inenten. Of dat ik dat moet uitstellen.
Ik heb al op internet wat opgezocht, maar echt duidelijkheid heb ik niet. Wel heb ik gelezen dat als ze verkouden zijn zonder koorts, dat ze dan wel hun inenting mogen hebben. Maar als ze koorts hebebn, dat het dan niet wordt gegeven.
Volgens mij is hier al eerder een topic over geweest,maar kon het niet meer terug vinden.
Wat zouden jullie doen??? Wel of niet laten inenten.

Liefs marielle

Geen koorts, dan zou ik laten inenten. Je kan er maar vanaf zijn. De klachten bij de bmr komen pas na een aantal dagen, dan kan de verkoudheid ook weer ver over zijn.

Het zal zeker mogen, maar ik heb er zelf niet zulke goede ervaringen mee. Mijn oudste dochter kreeg ook de bmr-prik toen ze erg verkouden was en is er een dikke week flink ziek van geweest. De huisarts zei (achteraf) dat dit waarschijnlijk kwam doordat ze door de verkoudheid een lagere weerstand had waardoor de bmr-prik extra hard was "aangekomen". Maar ja, dat is natuurlijk nooit zeker te zeggen, wie weet hoe ziek ze ervan geworden was als ze niet verkouden was geweest...

Groetjes,
Myrna mv Isis (2,5) en Nika (over 2 weekjes 1!)

Terug
Bovenaan