verkouden en de 1e prikjes

Hallo,

Isis is op dit moment ontzettend verkouden.
Ik heb van de huisarts een neusspray en druppeltjes gekregen tegen het hoesten.
Nu moet ik a.s. maandag naar het bureau en dan krijgt ze haar 1e prikjes...
maar ik twijfel enorm of ik dat wel zal doen als ze nog zo verkouden is....
Wat zouden jullie doen???

Gr. mama Peet

Hier hebben we verder geen bijwerkingen van de prikken gehad. Alleen pijn aan het beentje. Onze oudste heb ik ook wel prikken gegeven toen hij verkouden was.
Groetjes junimama.

Je moet t op t CB wel even melden, want dan kunnen zij bepalen of je kindje te ziek is voor de prik of niet. Vaccinatie in combinatie met de griep wordt afgeraden, maar een gewone verkoudheid is weer minder erg... dus wel even overleggen hierover!

Hoihoi,

Evy is ook wat verkouden. Maar gelukkig niet zo erg, dat ik met spray's en zo in de weer hoef.
Ze heeft vorige week haar prikjes gehad. De arts van het cb zei, dat het kon nu. Maar zoals hierboven al werd gezegd, gewoon even overleggen eerst.

Groetjes en succes met de eerste prikjes.
Iris mv Evy 16-05-08

Mijn motto is met onze oudste altijd geweest bij twijfel niet doen. We hebben uiteindelijk ook een geheel eigen schema aangehouden. Maar uiteindelijk heeft hij ze allemaal gehad, hoogstends met een paar maanden vertraging. Als ze zo klein zijn moeten ze toch elke maand en wat maakt die ene maand later nu uit? Omdat in NL bijna alle kinderen ingeent zijn tegen die ziektes is de kans dat je kindje dat in die ene maand oploopt natuurlijk erg klein dus daar zou ik niet bang voor zijn.
Wij hebben bij onze oudste de laatste prik laten zetten toen hij lichte verhoging had, volgens de wijkverpleegkundige op het CB geen enkel probleem. Hij heeft nog nooit zo'n heftige reactie op de prik gehad. Ik twijfelde enorm maar heb het toch laten doen omdat ik hem niet wilde laten inenten vlak voor de baby geboren zou worden. Ik heb hier echt spijt van gehad, had het liever een half jaar later gedaan. Ons motto bij de baby is dus weer, alleen inenten als ze echt gezond zijn. Anders is het afweersysteem al met iets anders bezig en kun je heftige reacties krijgen. Op het CB doen ze trouwens altijd alsof het geen enkel probleem is en alsof je je aanstelt. Daar zou ik in elk geval niet meer naar luisteren. Mijn advies is echt om je eigen gevoel te volgen.

Terug
Bovenaan