verkouden, en heel slecht drinken!!

Vandaag maar even naar de dokter geweest met m'n zoontje. Hij is verkouden en sinds dat het geval is, drinkt hij heel erg slecht. Soms stopt hij al na 30 cc, en valt hij weer in slaap. Blijft dan gerust weer vier uur weg voor zijn volgende fles. En als hij wel veel drinkt gaat hij op een gegeven moment overgeven.
Volgens de huisarts is het niet erg zolang hij maar blijft plassen. Dat doet hij ook nog wel, maar ik vind het verschrikkelijk. Ik wordt er nerveus van, omdat ik gewoon zie dat hij veel te weinig binnen krijg.
Volgens de arts klonk het allemaal goed, dus volgens hem was er niets anders aan de hand dan een gewoon verkoudheidje.
Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en kan die mij geruststellen of misschien een tip geven.
Volgens de arts moet ik tien minuten voor het geven van de fles neusspray geven, dan lost het slijm op. Dat doe ik dan maar, maar ik voel me niet echt happy om mijn kleine mannetje zo te zien, hij is net 8 weken!!!!

Groetjes,

Wendy

Hoi Wendy,

Ik heb je stukje gelezen en heb een hele goeie tip voor je.....

Ga naar de drogist of apotheek en haal daar van het merk BEXEDYL steriele fysiologische zoutoplossing....of van een ander merk natuurlijk....dat zijn kleine flacons en die spuit je voorzichtig 3x per dag in beide neusgaten van je kindje(zie gebruiksaanwijzing)....en je zult zien dat ze zienderogen opknappen.
Het is heel erg belangrijk dat je het neusje spoelt ook om oorontsteking te voorkomen,mijn buurvrouw werkte op de kinderafdeling in het ziekenhuis en die adviseerde het mij altijd en sindsdien doe ik dat altijd...zelfs de dokter geeft me compliment dat ik bij de minste verkoudheid spoelt....het is namelijk onschadelijk voor je kindje....erg belangrijk toch?

En plaats een doorgesneden ui vlak bij het bedje van je kindje....die zorgt ervoor dat ze beter door de neus kunnen ademen.

sterkte en beterschap,

groetjes Gea

ik kan me helemaal voorstellen dat je je ongerust maakt.
Hij is ook nog wel erg klein he, mijn zoontje is nu 6,5 maand en heeft ook een flink verkoudheidsvirus te pakken (van mij, papa en zus) Hij is best een aardig vreetzakje maar gisteren wilde hij zijn groente (voor het eerst) niet hebben.
Maar hij drinkt in ieder geval nog wel. Hoeveel weet ik niet want ik geef borstvoeding.
Ik zou als ik jou was proberen, zodra ie uit bed komt meteen een fles aan te bieden, schrijf desnoods even op de hele dag wat ie nou echt binnen krijgt, soms is dat al sneller meer dan je denkt hoor.
En bied hem desnoods 10 keer per dag een beetje aan, wat ik ook wel eens heb gehoord is dat kinderen tijdens het slapen gewoon drinken, misschien kun je dat eens proberen, hem gewoon in bed een fles geven, veel kinderen gaan dan als vanzelf zuigen en dus gaat er wat voeding naar binnen.
Zolang ie alleert blijft en inderdaad zo nu en dan plast is er volgens mij niet zoveel mis. Laat hem lekker uitzieken en veel bij mama zijn dat werkt altijd goed.
sterkte ermee. groetjes Martine

Hoi Wendy,

Ik begrijp je gevoel ik heb namelijk hetzelfde. Mijn dochtertje is nu 11 weken en moet volgens de huisart verkouden worden. Ze drinkt bijna niks meer en valt ook gelijk (als ze dan wat drinkt) daarna in slaap. Ze huilt bijna de hele dag het is zo zielig om te zien en horen. Ze heeft gelukkig geen koorts erbij. De verkoudheid wil ook niet erg doorzetten. Ik heb dan wel geen tips voor je maar ik wilde je ff laten weten dat ik weet hoe je je voelt en hopelijk zijn onze kinderen  snel weer de oude.
succes Nancy.  

Terug
Bovenaan