Verkouden en hoesten

Hoi,
Ons dochtertje is nu 4 maanden en is nu voor de tweede keer verkouden. Nu heeft ze in tegenstelling tot de vorige keer een vastzittende hoest. Je hoort ook echt het slijm reutelen als ze ademt of lacht. Ik gebruik Luuf om haar in te smeren en babyneusspray, maar wat zou ik hier nog meer aan kunnen doen en hoe lang mag dat hoesten duren of moet ik daar mee naar de huisarts gaan.
Graag jullie tips/reacties.
Groetjes Daantje
 
Druppels van VSM zijn ook prima, is homepatisch, dus kan geen kwaad.

Mijn zoontje van 4,5 maand is ook veel verkouden en heeft de laatste keer wel bijna 3 weken gehoest. De artsen geven mij geen duidelijk antwoord hoelang het mag duren.
Gelukkig is het vanzelf weer overgegaan!
 
Onze dochter is haar eerste jaar zo'n beetje chronisch verkouden geweest. Als ze het een keertje niet was, viel het gewoon op. Zo stil was het dan als ze haar fles dronk, terwijl we eigenlijk gewend waren aan een heel geronk en gereutel. Op aanraden van het kinderdagverblijf ben ik een paar keer bij de huisarts geweest, omdat ze wilden uitsluiten dat het iets van astma of bronchitis was. Maar de huisarts kon niets van dat alles vinden (gelukkig). Zij noemde het een Happy Weaser (Weezer?), een kindje dat veel verkouden is, maar er zelf nauwelijks hinder van ondervindt. Na Noa's eerste jaar was het over met de verkoudheid. Nu is ze dat nog wel eens, maar niet meer zo lang en zo heftig.
 
Terug
Bovenaan