Verkouden en hoesten

Kiron is al een paar dagen flink verkouden. Hij hoest ook echt flink en soms lijkt het ook pijn te doen. Verder snottert zijn neus en niest hij zich te pletter. We hebben een stoomcabine dus daar neem ik hem wel in mee maar zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

- bedje iets omhoog aan het hoofdeinde, daardoor kan hij beter adem halen als hij ligt.
- neusspray voor baby's
- als de snot echt heel erg in het neusje blijft, kun je zo'n neuspeertje gebruiken om het snot even weg te halen
- Luuf smeren (dampo voor baby's)
- gesneden uitje op zijn kamer liggen (helpt hier altijd erg goed, stinkt wel, maar kan daadoor wel goed ademenen).

Succes, ik hoop dat het snel over is.

Inderdaad, veel verder dan de bovenstaande tips kom ik ook niet! Ik gebruik het neuspeertje veel nu Tymo verkouden is, ik vind het verbazend goed werken. En zoutoplossing sprayen werkt ook goed. Sterkte en ik hoop dat Kiron zich snel weer beter voelt!
Liefs,
Mar

ha Kiron!

Wij zijn gister met ons mannetje van 7 weken uit het ziekenhuis gekomen.
Hij was (is nog steeds) zwaar verkouden, hoest veel en zijn neusje zit vol en is erg benauwd.
Hij heeeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Tegen zo'n zware verkoudheid kunnen ze dus weinig doen.
Wat ze in het ziekenhuis deden was zijn neus geregeld uitzuigen en neusdruppels ( zoutoplossing) en neusspray geven.
Paracetamol tegen de keelpijn en af en toe extra zuurstof geven als hij het te benauwd had. alleen kun je dat thuis dus niet doen.
Heel sneu, maar er is weinig tegen te doen!
Hou het inieder geval goed in de gaten en als je het niet vertrouwd naar de huisarts gaan!
groetjes Mirjam, mama van Simon

ha Kiron!

Wij zijn gister met ons mannetje van 7 weken uit het ziekenhuis gekomen.
Hij was (is nog steeds) zwaar verkouden, hoest veel en zijn neusje zit vol en is erg benauwd.
Hij heeeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Tegen zo'n zware verkoudheid kunnen ze dus weinig doen.
Wat ze in het ziekenhuis deden was zijn neus geregeld uitzuigen en neusdruppels ( zoutoplossing) en neusspray geven.
Paracetamol tegen de keelpijn en af en toe extra zuurstof geven als hij het te benauwd had. alleen kun je dat thuis dus niet doen.
Heel sneu, maar er is weinig tegen te doen!
Hou het inieder geval goed in de gaten en als je het niet vertrouwd naar de huisarts gaan!
groetjes Mirjam, mama van Simon

Terug
Bovenaan