Verkouden en spugen?

Hoi allemaal,

Christian is sinds gisteren echt verkouden, dit is de eerste keer dat ik hem ook hoor hoesten. Vervelend, maar niets aan te doen natuurlijk. (papa en mama zijn ook verkouden...)
Nu heeft hij sinds 2 dagen een erg bol buikje (vooral na eten), en vandaag spuugt hij flink (je weet wel, projectiel, een halve tot hele meter ver) na iedere voeding en drinkt zijn flesjes niet leeg.
Hij is gewoon vrolijk en alert, geen koorts, dus ik maak me (nog) geen zorgen, maar ik vraag me wel af: hoort dit ook bij verkoudheid???

Wat is jullie ervaring?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (16 weken)

Laura was een paar weken ook flink verkouden, maar gaf niet zo over. Heeft Christian ook diarree? Wel zielig, he, zo'n vol neusje?!? Tja, zolang hij nog vrolijk is.... Als hij maar wel voldoende binnen houdt. Anders zou ik toch maar even langs de ha gaan met hem. Succes en beterschap voor jullie alle drie.

Groetjes Ilona

Hoi,

Mijn meisje is ook erg verkouden. Ik hoor haar hoesten in haar bedje de hele tijd en als ze ademhaalt hoor ik dat er slijm in haar keel zit. Ik merk dat ze na het eten vaak wat meer moet hoesten en dat er daardoor ook wat meer terugkomt, maar het komt er niet in een boogje uit. Wel komt er af en toe wat groen slijm naar boven, zo een zielig gezicht zo een hoestend kindje! Ik heb dus niet precies dezelfde ervaring, maar ik kan me wel voorstellen dat je sneller overgeeft als je verkouden bent, ik ben zelf ook vaak wat misselijker en dergelijke als mijn neus verstopt zit, vooral na het eten. Dan krijg je het benauwd en door de moeite met ademhalen komt er misschien wat naar boven? Ik zeg maar wat...
Beterschap voor jullie in ieder geval!

hoi

mijn zoontje jens is vanaf week 3 tot 13 weken verkouden geweest
inmiddels is hij 18 weken, en niet meer verkouden geweest

hij spuugde ook door het hoesten alle flessen eruit
wat heel belangrijk is of de luiers nat blijven

mijn zoontje had toen een broertje van het rs virus
is toen 2 nachten opgenomen geweest
want hij stopte met ademen, en had ook al koorts, en met 6 weken mag een baby geen koorts hebben.

wat je wel mag doen......voor elke voeding even een neusspray geven
dan kunnen ze beter ademen, en beter drinken.

groetjes riana

en als je ook maar even twijfelt, gewoon de dok bellen
mijn zoontje was al bijna uitgedroogd!!

Hoi Karin,

ik zit zomaar mee te denken hoor, maar zou het niet kunnen dat hij tijdens het drinken, niet goed adem kan halen door zijn neus en dit dus door zijn mondje doet? misschien krijgt hij op die manier wat lucht mee in zijn maagje, en moet hij daarom zo spugen.

In ieder geval veel beterschap gewenst voor die kleine,

groetjes

Hoi,
lastig verkoudheid. Zoals hierboven al werd gezegd kan het ermee te maken hebben dat hij nu door zijn mond moet ademen en zo veel lucht binnen krijgt.
Van te voren neusspray en uitzuigen helpt dan wel.
Verder bestaat er tegen hoesten van VSM een middeltje. Dat werkt goed.
Succes met  de ziekeboeg!
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan