Verkouden en wat grieperig

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu 18,5 week zwanger en ik ben ontzettend verkouden sinds afgelopen zondag. Het is op mijn keel geslagen dus het lijkt wel of ik een ontzettend gezellig feestje heb gehad. Ik vraag me alleen af of het geen probleem is voor het kindje. Ik eet wel veel honingdrop tegen de keelpijn en ik doe ook veel honing in de thee. Ik heb ook gisteranavond een paracetamol in genomen tegen de hoofdpijn. Ik vind het wel moeilijk wat je wel en wat je niet mag nemen. Moet ik de verloskundige bellen of is het gewoon een kwestie van uitzieken. Heeft iemand misschien een idee wat ik eraan kan doen?

Ik voel het kindje wel heel goed. Hij is echt druk in de weer, vooral als ik rustig op mijn  rug ga liggen, dus dat vind ik een goed teken.

Groetjes Riëlle

Hoi Rielle,

Een paracetemol mag je zeker innemen! Maar ik weet dat baby's het eerste levensjaar geen honing mogen eten omdat daar een bepaalde stof in zit die niet goed is voor ze dus ik heb zo'n idee dat het dan ook niet goed is als  jij het zelf eet tijdens je zwangerschap. Misschien dat een  collega-zwangere dat met zekerheid kan vertellen en anders moet je het  toch maar  even navragen bij je vk of huisarts.

Beterschap!

groetjes, Karin

Hallo zieke..

Ik ken het, griep, erg vervelend. Ik ben net weer een beetje opgeknapt. Ik heb ook lekker dropjes gegeten en honing in de thee, op lepel, noem maar op!!!

Kan geen kwaad, echt niet( zie voor meer uitleg topic: geen honing) waar duidelijke uitleg bijstaat.

En weetje, overal waar TE voor staat is niet goed, maar laat je niet gek maken! Heel veel beterschap, en nog een tip: tijmsiroop: veilig en goed voor je keel.

Liefs, zonneke, 11 weken.

Hallo

Als je keelpijn aanhoudt zou ik als ik jou was even langs de huisarts gaan. Ik ben ook grieperig en heb keelpijn, gisteren langs de huisarts gegaaan en wat blijkt... een keelontsteking. Ik heb meteen een antibioticakuur gekregen.
Wel een die geen kwaad kan tijdens de zwangerschap natuurlijk. Dus niet te lang mee rondlopen.

groetjes Breleigh

Terug
Bovenaan