Verkouden, erg hoesten

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochtertje is bijna 10 mnd. En zolang ik mij kan herinneren(vd zomer al) is zij verkouden. We hebben zelfs een paar weken terug onze kat weggedaan? ivm eigen gedachte voor allergie. In de tussentijd heeft ze al een dubbele oorontsteking gehad en een schimmel in haar mondje. Toch blijft ze snotverkouden. Wat ook steeds erger word is het hoesten, afgelopen weekend ook s nachts wakker geworden en moest ze er zelfs van overgeven. Maar nu ben ik al een paar keer(voor het bovenstaande) bij de ha geweest en zegt dat er niks aan de hand is met haar longen. Moet ik nu nog een keer naar de ha doordat de hoest nu weer erger is geworden, of het nog even aankijken? Ik voel mij dan een zeurmoeder, ipv bezorgde moeder. Wat zouden jullie doen? En hebben jullie tips voor de vekoudenheid? Luuf en neusspray ed al geprobeerd, word t wel minder van maar gaat nooit helemaal weg.</p><p>Groetjes mama van Nora </p>
 
Als je je zo veel zorgen maakt en het erger is geworden, zou ik zeker nog eens naar de ha gaan. Misschien zelfs vragen om een doorverwijzing om de oorzaak te achterhalen? Veel kindjes zijn wel non-stop snotterig hoor, maar zo erg als jij beschrijft is volgens mij niet normaal. 
Beter een keer te veel "zeuren" bij de ha, dan er te laat achter komen dat er iets ernstigs aan de hand is!
 
In het eerste jaar was ons zoontje ook vaak verkouden. Dagje kdv en had weer een snotneus. Weerstand moeten ze nog krijgen, nu merk ik al dar het veel beter gaat. Speciale adviezen hierin heb ik niet.
Maar als je je zorgen maakt zal ik zeker weer langs huisarts gaan of misschien consultatiebureau arts. Luister naar je eigen gevoel!
 
Ik zou zeker nog een keer naar de ha gaan. Mijn zoontje heeft ook veel gehoest en onze ha heeft toen een puf gegeven. Na een week was het al een wereld van verschil. Ik zit ook misschien snel bij de ha, maar tot nu toe is mijn gevoel altijd goed geweest. Je moederhart spreekt en laat je vooral niet wegsturen als je je daar niet goed bij voelt!
 
Dank je wel allemaal, afgelopen dinsdag had ze 39,3° koorts dus toch naar de huisarts geweest. Nu heeft ze oor en keel ontsteking. En opgezette klieren. Nu een antibiotica gekregen, dus hopen dat die goed aanslaat, en ze snel beter word!
 
Terug
Bovenaan