Verkouden / griep tijdens bevalling?

Hoi meiden,

Even een beroepje op de ervaren vrouwen hier: Ik ben nu 39+4 weken zwanger, kortom; de bevalling kan elk moment beginnen.
Nu merk ik sinds gister dat er een verkoudheid/griepje aan het opkomen is  en ben ik erg bang dat dit een obstakel gaat vormen tijdens de bevalling! Ik heb goed geoefend met mijn ademhalingstechnieken, maar als ik straks helemaal verstopt zit heb ik daar weinig aan natuurlijk!
Of is het zo dat - als de bevalling eenmaal begonnen is- je lichaam die verkoudheid even naar de achtergrond duwt en je je helemaal kan richten op de bevalling? Ik hoop het wel natuurlijk...

Hopelijk kan iemand van jullie me gerust stellen..

Alvast bedankt!

Groetjes, 10e

hey 10e

het kan idd  het begin zijn van een bevalling maar het kan ook gewoon een griep zijn wand er zijn nu zooo veel mensen echt ziek en om nou ziek te zijn tijdens een bevalling is niet makkelijk! ik heb het bij mijn 2e dochter wel gehad en gewoon puffen was er niet bij je moet  gewoon doen wat je kan en er gewoon voor gaan wand er wat aan veranderen kan niet (stomen met mint hielp wel een beetje bij mij om toch een beetje gebruik te maken van m'n neus)  maar goed ik hoop voor je dat je mag gaan bevallen en niet als je echt ziek bent! ik zou veel rust nemen wand rust is altijd goed voor je lichaam maar al helemaal je zo ver bent als jij en ziek/verkouden aan het worden bent ben je alle energie goed nodig straks!

veel liefs sam.

Hoi 10e,
ik weet nog goed dat ik verkouden was rond de uitgerekende datum bij mijn zoontje. De verloskundige vertelde dat of het begint nu (voor verschijnselen van naderende bevalling), maar in de meeste gevallen ziekt je lichaam eerst uit voordat het begint. Dus ik zou zeggen aan de vit c, rust en uitzieken!
Succes ermee!
Liefs Remy

Hier nog zoeentje.. Bij controle vandaag had ik een te hoge bloeddruk en zaten er eiwitten in mijn urine. Vrijdag moet ik terug en als het dan nog niet goed is wordt het gehaald. Ik hoop echt dat het meezit en ik eerst even mijn peniciline kuurtje af mag maken. Ik mag zonder dat het schadelijk is paracetamol meteen max. van 4 x 2 verdeeld over 24 uur dus als ik jou was zou ik lekker vroeg naar bed gaan met 2 paracetamolletjes zodat je erger kan voorkomen. Fit zijn voor de bevalling bevalt toch echt een stuk prettiger!

Beterschap!
gr.Ing

Terug
Bovenaan