Verkouden..... hellup

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje is ruim 10 maanden en eigenlijk continu verkouden!
Dit komt doordat hij een stofje mist in zijn afweersysteem.
De KNO arts heeft aangegeven maximaal 1 week de neusspray te mogen gebruiken van kinderen vanaf 2 jaar. Die week is nu voorbij. Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd (zoutoplossing, ui, rinocaps in heet water op de kast, luuf) maar niets helpt tegen zijn verstopte neus. Hierdoor wordt hij na een uur slapen wakker met een neus vol snot  en zitten we  met een huilend kindje. Iemand tips???

Groetjes

ik was zelf zo'n kind, hoewel ik me daar niets van kan herinneren. Ik ben nog steeds veel verkouden en wordt daardoor vaak 's nachts wakker van een droge keel. slokje water,...klaar.

Misschien helpt dat bij jullie ook, een slokje water. Als je kindje al zelf kan drinken zou je een klein flesje water in het bed kunnen leggen. En verder, zal je kindje uiteindelijk steeds meer wennen aan die verstopte neus....

Tot die tijd, heel veel sterkte.

oh ja, koele kamer is heel belangrijk! Ik heb zelf op de slaapkamer  nooit de verwarming aan, altijd een raam open en veel frisse lucht, anders zit de boel meteen dicht van binnen.  En overdag zo veel mogelijk naar buiten. Misschien kan je je kindje wel (heel dik inpakken en ) buiten laten slapen?

Overigens heb ik net een "nieuwe" neusspray  die wel langere tijd gebruikt (ook dagelijks) mag worden, ik ben er heel blij mee. Wellicht is er een baby-variant verkrijgbaar? Het heet "fluticasonpropionaat sandoz"

Slokje water helpt niet.... en ik heb bij hem altijd al het raam open staan (ik ben zelf allergisch en dus ook altijd verkouden). Maar om hem nou buiten te laten slapen vind ik wel erg ver gaan.

Groetjes en bedankt voor je reactie.

hoi

vervelend is dat he
bakjes aan je verwarming hangen voor vocht, weet ff niet hoe dat heet
neusspray 3x per dag geven, wij moeten jens dat altijd geven
hij heeft buisjes en zn neusamandel verwijderd

mischien een tip, ga eens naar een klassiek homeopaath
die kan de weerstand helpen, en wat geven voor de verkoudheid

heb er met mn dochter gelopen, ideaal
nu ze ouder is krijgt ze dagelijks echinaforce van vogel

hoop voor je dat het snel beter gaat
laat de zomer maar komen!!

groetjes

Dat buiten slapen klinkt misschien gek, maar hier in Groningen gebeurt het best veel, ook op kinderdagverblijven. Veel kinderen vinden het heerlijk.

Mocht je er toch meer info over willen lezen dan moet je maar eens googelen op "lutjepotje", dat zijn de "konijnehokken waarin die kindjes dan (uit de wind, uit de regen en lekker warm ingepakt) in liggen.

vochtbakjes aan de verwarming kunnen schimmels verspreiden, mee uitkijken dus. wordt soms aangeraden als de lucht binnen te droog is. beter is: gewoon even luchten.

Dag Riana,

bij lenn zijn ook zijn neusamandelen verwijderd en er zijn buisjes gezet. Het is wel stukken minder geworden hoor. Maar die verkoudheid blijft! Bedankt voor je tips.

Groetjes

Terug
Bovenaan