verkouden - keel

Hi,

Onze dochter van 4 maanden is behoorlijk verkouden.
Nou heeft zo ze af en toe een beetje naar hoestje (geen hoestbuien, maar af en toe een zware kuch) en ze lijkt wat hees. Ik denk dat er wat slijm ofzo vast zit.
Volgens mij heeft ze niet echt keelpijn, want ze drinkt goed en ook het slikken lijkt niet pijnlijk. Ook heeft ze geen verhoging.

Heeft iemand een tip voor ons?

Groetjes,

Nina



 
Hoi nina,

Ik gebruik voor mijn zoontjes altijd thijmsiroop, werkt goed en is ook vrij mild van smaak, dus ideaal voor die kleintjes, ik haal het altijd bij de aphotheek, maar ik geloof dat je het ook gewoon kunt krijgen bij de da of kruidvat, alleen weten ze bij de apotheek vaak iets beter hoeveel je die kleintjes moet geven want voor die leeftijd staat het vaak niet goed aangegeven, al heeft het hooguit een wat laxerende werking als je iets teveel geeft.

Succes, Groetjes Mary jane
 
hoi hoi,
mijn kleine heeft dat ook maar is al vanaf zn geboorte verkouden en is vorige week behoorlijk ziek geweest, net als jou kleine hoesten met slijm, en niet zo,n beetje ook!
Je kan snachts haar matrasje iets schuin leggen dmv een opgerolde handoek eronder te leggen zodat haar hoofdje iets hoger ligt en het slijm niet in haar keel blijft hangen, en dus een hoest bui krijgt, helpt bij die van mij ook heel goed. Of een schrik badje (lees; is heeeeeel zielig maar heeft geweldig effect!) De kleinen gewoon in bad doen en net voor je haar eruit haalt een kommetje koud water over haar borstje en rugje  gieten (moet je wel snel doen) en daarna weer lekker warm water erover heen, zo 3 dagen volhouden.  Toen ze t mij vertelde heb ik lang getwijfeld of ik dat wel moest doen, want ik vond het zo zielig maar ben blij dat ik het gedaan heb hoor!  Of in de badkamer gaan zitten (gewoon met kleding aan op de rand van t bad ofzo) en dan de hete kraan open zetten en lekker met de kleine stomen , helpt ook goed voor verkoudheid. ( maar dit is meer voor verstopte neus enzo.)
hoop dat je hier wat aan hebt
groetjes!!
 
Hoi,
Omdat je baby 4 maandjes is, kan je niet zoveel middeltjes gebruiken zoals ze er zijn voor volwassenen. Een gesneden ui onder het bed geeft verlichting van de luchtwegen, een beetje kamille thee (afgekoeld natuurlijk) kan je geven met een lepeltje. Dit heeft ook een verlichtende werking. Er zit geen theeine in, dus kan geen kwaad. Ik zou wel voor de thee van zonnatura kiezen (of losse kamille thee van de natuurvoedingswinkel).
Mijn eigen ervaring: niet te veel stoken op haar kamertje. Ik krijg vaak last van mijn keel als de verwarming op onze slaapkamer aan staat. Je kan wél evt. een natte handdoek op de verwarming leggen om de lucht wat te bevochtigen. Dit kan  ook een gunstig effect hebben.
Veel succes en sterkte. Het is altijd erg sneu als ze niet fit zijn.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan