Verkouden, keelontsteking, koorts; wat mag je gebruiken?

Hoi Meiden,

Hoest me de longen uit het lijf en m'n keel voelt als of hij vol glasscherven zit...

Wat mag je ook alweer wel en wat niet gebruiken? Ik ben ruim 14 wkn zwanger. Al 3 nachten amper geslapen en overal spierpijn bah bah ellendig!

De assistente van de huisarts zou me codeïne voorschrijven, maat 's middags belde de huisarts zelf dat hij dat toch niet wil vw zwangerschap. Vicks mag je vlgs mij ook niet smeren toch? Heb de baby LUUF van m'n zoon geprobeerd, maar die werk lang zo sterk niet...

Nu maar aan het ijswater, hoestsnoepjes en paracetamol... Heeft iemand nog tips??
 
ach meis, ik las het al...echt rot voor je. Ik heb de vorige zwschappen ook beide keren een flinke verkoudheid gehad en niets anders dan paracetamol geslikt en snoepjes voor de keel..verder hielp een warm bad mij wel met vicks badschuim met eucalyptus... tzijn maar kleine middeltjes en ze zullen je niet super helpen maar toch.. verder lekker uitzieken, waterijsjes eten voor je keel... sterkte!!
x
 
en neusspray maar deze moet je wel even halen bij de apotheek. Die zijn beter en zij weten precies welke je wel en niet mag. De holtes schoonhouden scheelde bij mij de helft.
En luuf heb je ook voor kinderen vanaf 3 jaar..blauwe variant...deze werkt beter op ons dan de babyluuf en mag ook gewoon gebruikt worden.
sterkte gewenst en ik hoop dat het snel over is.
groetjes
charlotte
 
Hoi Meiden!

Bedankt voor de tips!! Stomen heb ik vmi geprobeerd en was idd wel prettig, alles stroomde ff leeg... Tja t is ff uitzitten nu, gelukkig heb ik de komende dagen redelijk wat opvang voor mijn zoon en heb me ziekgemeld op m'n werk ( erg lullig, deze week verhuizen mijn cliënten, dus enorm drukke week...) dat geeft iig flink wat rust...

Xx
 
er is ook een antibiotica kuur hoor die je wel mag hebben als je zwanger bent, ik heb zelf deze zwangerschap ook 3x een kuur gehad en nu eindelijk van mijn verkoudheid af sinds een paar week, ben ook ongeveer 20 week verkouden geweest met daarbij oorontsteking en tot 2 keer toe een bijholteontsteking. wat mij verder hielp was neusspray, stomen en honing in mijn thee. veel rust werkt ook goed.

succes ermee.
 
hoi hoi

ik ben al vanaf 20 weken al aan het hoesten overgeven door het hoesten weinig slapen.
ik heb vooral gestoomd neusspray gebruikt veel antiflu mocht wel noscapine die kun je gewoon bij de apotheek krijgen .
bij mij heeft het alleen niet veel geholpen.
uiteindelijk na 2 en een halve maand kreeg ik te horen dat er 1 kuur is die je als zwangere mag hebben.
die heet amoxicline ofzoiets uiteraard wel de lichtste dosering die heeft gelukkig geholpen.

sterkte ermee

groetjes josje
 
Terug
Bovenaan