verkouden kind / niet naar school / corona

<p>Hallo, hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. (nieuwe) coronamaatregels voor kids? Sinds kids van de basisschool thuis moeten blijven bij een verkoudheidje heb ik nog geen normale week gehad… Heb drie kids die elkaar telkens afwisselen met verkouden zijn of ze moeten in quarantaine vanwege een besmette klasgenoot… De teststraat kan ik vinden met mijn ogen dicht…Gelukkig vinden mijn kids het niet erg om getest te worden maar er gaat zoveel tijd en stress in zitten....Ze hebben nog nooit zoveel diploma’s in korte tijd verdiend, das dan weer de andere kant ;-)  …. Maar ook nog nooit zoveel van school gemist…. ik word er soms zo moedeloos van…    </p>
 
Geen schoolgaand kind hier, hij is pas 13 maanden, maar heeft er inmiddels al 4 coronatesten opzitten (en dus een koelkast vol diploma's inmiddels), of hij is zelf hoesterig of even zelfs koorts, of er is weer iemand op de opvang met corona. En iedere keer weer zet je je eigen schema compleet op z'n kop om ineens weer voor je kind te gaan zorgen (die zich dus echt hooguit 5 minuten zelf kan vermaken en helaas geen goede slaper is). 

Ik hoef dan nog niet eens les te geven/kinderen aan te sporen om een online les te blijven volgen, maar ik snap volledig hoe frustrerend het is. Ook al is het geen school, van de opvang leert hij sommige dingen ook sneller dan thuis en is voor hem de enige plek met interactie met leeftijdsgenootjes, en het is frustrerend om die ontwikkeling telkens weer op de rem te moeten zetten, het ritme om te gooien en je collega's teleur te stellen dat je wéér een dag niet of nauwelijks kan werken etc.

En dan met het huidige nieuws over de vaccinatiecampagne wat niet opschiet enzo, en dan denk ik als 30-jarige dat ik over 30 jaar ook wel een keer aan de beurt kom voor een vaccin ofzo... Het lijkt wel of er geen einde aan komt, en ik heb geen idee hoe lang we nog zo door moeten blijven aanmodderen...

Geen oplossingen hier, wel begrip, je bent niet alleen!
 
Hier een leerkracht met begrip! Ik begrijp je frustratie helemaal, maar ben ook heel blij om het te lezen! Ik merk, helaas, nog veel te veel dat kinderen naar school komen met verkoudheid of waar je achteraf hoort dat ouders koorts of het benauwd hebben.
 
Hoi! Ik ben leerkracht en snap je frustratie! Ik laat de kinderen elke dag hun rekenen, spelling en taal meenemen naar huis. Zij kunnen zo, indien ze verkouden zijn, direct het werk maken dat ze op school zouden maken en zo lopen ze niet achter. Misschien dat je zoiets met de leerkracht van je kinderen kan bespreken? Ik heb vanmiddag nog een pakket met werk langs gebracht bij een kind dat 10 dagen in quarantaine moet vanwege een besmette ouder. Ik heb ook pas 1 dag een complete klas gehad en moest 2 weken geleden ineens weer thuis lesgeven omdat mijn eigen kinderen koorts hadden. Zucht! We zijn het allemaal zat hè? Nog even volhouden...
 
Mijn zoontje is ook de laatste tijd veel verkouden, ik geef hem multi kauwtabletten sinds een weekje https://www.flinndal.nl/multivitaminen/multi-junior Ik denk dat het een beetje heerst, maar hij heeft inmiddels zoveel dagen moeten missen can school. Weet niet zo goed wat er hier verder aan kan worden gedaan. Denk gewoon gezond eten en inderdaad extra vitamientjes.
 
Terug
Bovenaan