Verkouden, tips?

Ik ben wel op dreef met topics plaatsen, maar gelukkig is een forum daar ook voor :>).

Het volgende; mijn zoontje is heel erg neus verkouden. Zoutoplossing gehaald, maar dat wil niet echt baten. Gevolg; weinig drinken en bijna niet slapen. Heb hem vanavond in de box gelegd en na paniekerig huilen heb ik 'm er maar weer uit gehaald, getroost en gewacht totdat hij in slaap viel. Nu slaapt hij -gelukkig- al een paar uurtjes.

Heeft iemand tips hoe ik zijn verkoudheid kan verlichten? Hij is net 3 maanden.
 
hoi Dorien

Gewoon lekker blijven vragen hoor, daar is het forum voor.

Ik heb 2 dochters, de oudste is 2 jaar, de jongste 8 maanden, en al heel wat ervaring met verkoudheden en kwaaltjes. Een paar tips die je misschien kunnen helpen : een half ui bij het bedje, neusdruppeltjes, baby luuf of  dampo op zijn borst en ruggetje smeren. Lekker mee onder een warme douche, het beste is eerst zelf lekker heet douchen zodat er veel stoom is en dan nog even met de baby eronder.
Wat ik zelf veel doe is eucalyptusbad van het kruidvat (speciaal voor baby's).

Een keer weinig drinken is niet erg, maar let erop dat de luiers nat blijven. Minimaal een halve liter vocht moeten ze wel hebben. En wat ik weleens deed was een schepje poeder minder in de fles doen. Je hebt dan wel de hoeveelheid vocht, maar de melk is wat wateriger en daardoor beter verteerbaar. Voor 1 of 2 dagen kan dat best. En als ze helemaal geen fles willen dan wat gekookt water laten afkoelen en dat proberen te geven.

En let ook op dat hij geen koorts krijgt, dan moet je de huisarts bellen.

Veel succes en beterschap

groeten
Melanie
 
Hoi Dorien

Mijn zoontje is nu ook weer flink verkouden en wil ook niet drinken (hij is 4 maanden). Wat hij wel heel lekker vind is een flesje met water. Op het cb zeiden ze dat melk wat slijm aan maakt en dat ze het daarom niet willen hebben. En om te zorgen dat ze wel genoeg vocht binnenkrijgen kan je ze gewoon water geven. Mijn zoontje vind het heerlijk. Als  hij niet kan drinken  door zn verstopte neus, kan je het misschien oook van een lepeltje geven.
 
Jammer dat de neusspray niet werkt. Ik heb die van otrivin voor baby's en die werkt bij mij als een trein.

Succes!
Caroline
 
Terug
Bovenaan