verkouden/ziek

Hallo allemaal,

Mijn arme schaapje is voor het eerst verkouden. Hij heeft er zelfs koorts bij gehad. De koorts is gelukkig gezakt, maar de verkoudheid is erger geworden. Hij is echt zielig!
Ik probeer hem zoveel mogelijk te helpen, hij krijgt Luuf op z'n borstje 's morgens en 's avonds en soms spray ik baby-zoutoplossing in z'n neusje als die echt te verstopt zit. Vind die vreselijk, maar het helpt wel iets. Naast z'n bed 's nachts een ui (echt waar het beste middel tegen keelverkoudheid!) Ik troost hem maar zoveel mogelijk (hij huilt nu veel).
Hij drinkt nu ook heel slecht, vaak maar een halve fles, dus geef ik m nu tussendoor nog een beetje extra (als ik hem er niet voor wakker hoef te maken).
Heeft iemand tips wat ik nog meer kan doen om zijn leed een beetje te verzachten?

Groetjes,
Mamma van Joas (19-04-2010)

Agossie, wat zielig zeg!!! Nee, hier niet echt tips. Ui doen wij ook altijd, zoutoplossing en Luuf ook. Misschien dat je nog met zon snot ding eerst het snot er een beetje uit kan zuigen?

Matras schuinzetten zodat hij voldoende lucht krijgt en inderdaad zout water in het neusje, luuf en een uitje.
Wij gebruiken nog tea tree olie want dat is bacterie dodend en te gebruiken voor een heleboel dingen maar een uitje is tenslotte ook bacterie dodend dus net zo goed.
Ik hoop dat hij snel opknapt.
Je kan ook altijd even kijken bij VSM ( homeopatische middelen daar gebruik ik ook altijd veel spulletje van voor mijn jongens )

Bedankt voor jullie reacties en tips!
Helaas is het nog steeds heel erg. Afgelopen nacht kreeg hij het slijm niet weggehoest en stikte er soms bijna in. We hebben toen zitten stomen in de douche met hem (3.30 uur). Vannacht mag hij bij ons op de kamer, maar ben bang dat het niet zo'n fijne nacht wordt. Hij heeft de hele dag nog niet plat kunnen liggen. Wel een heel goed idee, even zijn matrasje hoger leggen. Hoop dat het helpt. Verder hebben we nu ook hoestdrankje (fluimucil voor baby's/kinderen). Bedankt voor jullie meeleven!!

Groetjes,
Mamma van Joas

Terug
Bovenaan