Verkouden

Lieve ouders,

Ff een vraagje: sinds onze oudste naar ps gaat is ie om haverklap verkouden. 2 weken vakantie en dan na 3 dagen weer beter en 1 ochtend school en we halen hem weer snotterig op. Nu steekt hij zijn kleine broertje ook hele tijd aan. Wat logisch is.

Hebben jullie tips zodat ik zijn weerstand wat kan verhogen? Multivitamine of iets dergelijks? Ik wil hem ook niet volstoppen met allerlei tabletten om te proberen namelijk. Hij wordt in januari 3 dus die paar maanden redden we nog wel maar misschien moet hij zijn weerstand ook nog gewoon erg opbouwen

Hij is trouwens in zijn eerste 2.5 jaar maar 2 egt verkouden of ziek geweest dus dacht dat hij een goede weerstand had.

Hoor graag tips
 
Heel normaal hoor. Zijn weerstand verhoogd juist doordat hij die verkoudheden doormaakt. Mijn zoon is bijna 5 en ook nog vaak verkouden. Ik zou er vooral niet teveel in gaan stoppen. Lichaam moet zelf leren om op te ruimen. Lekker blijven snotteren;)
 
Hier zijn m'n dochters ook constant verkouden met af en toe koorts. Dit is ergens eind september begonnen en sindsdien is het af en aan. De oudste is 3 en bij haar lijkt het nu weer wat beter te gaan. De jongste is 1 en die is echt constant verkouden en grieperig. Nu heeft ze ook weer een verstopte neus, hoesten en koorts. Ze zitten op de dezelfde opvang en al die kindjes blijven elkaar aansteken. Heel vervelend idd. Ik probeer ze wel wat meer fruit en groente te laten eten voor de vitaminen. Maar verder helaas niet zoveel aan te doen.
 
Wij hadden hier ook een kleine man van 1.5 die van maart tot aug 10 x ziek was ? we geven hem nu multivitamine druppels van h&b en sinds dien is hij niet meer zike geweest, wel nog afentoe wat snot pf 1 avondje verhoging.. maar stukken beter ?
 
Terug
Bovenaan