Verkouden

<p>Hallo </p><p>mijn zoon is bijna 7 maand en is al bijna 6 weken verkouden word gewoon niet minder , heb neuspray gebuikt en ui naast het bed neus uitzuigen . Hete kraan aangedaan om te stomen , weet niet zo goed wat ik meer kan doen , heeft iemand tips?</p>

Ons zoontje was ook altijd verkouden, werd er moedeloos van. Het matrasje iets schuin omhoog hielp een beetje, zodat zijn hoofd iets hoger kwam te liggen. Het beste hielp bij ons Luuf smeren op borstje rug en een beetje onder zijn neus. Kies alsjeblieft geen zoutwater ampullen als iemand je die aanraadt, zoontje heeft er nog een trauma van en is nu 4. Mag niet aan zijn neus komen.

Dat is echt super vervelend. Heeft hij er vooral last van als hij ligt of ook als hij rechtop zit? Anders idd hoofdeinde bedje iets verhogen. Mijn man heeft met onze oudste echt nachten opgezet. Ze sliep alleen rechtop tegen zijn schouder door het snot. Hier gebruikte ik ook altijd de zout water pipetten en werkte hier prima. Mijn dochters hebben er geen trauma aan over gehouden ;) . Ze vinden neusspray veel vervelender. Beterschap

Luuf smeren op z'n borst en rug. Als hij naar bed gaat, luuf onder z'n voetjes smeren en dan sokken aan. Werkt hier altijd erg goed.

Luuf smeren, hoofdeinde bedje omhoog, neusje spoelen(zorgen dat de oren niet volraken zo en dus oortontsteking krijgen), en voor de rest kun je niets meer dan afwachten

Ons zoontje is nu net 8 maanden en ook al meer verkouden geweest dan niet in zij korte leventje. Sinds een paar dagen gebruiken wij physiomer voor baby's, een soort verstuiver wat je 1 a 2 seconden per neusgat in de neus sprayd en dan loopt het snot er letterlijk aan de andere kant uit en is de neus redelijk open. Onze kleine man vind het niet heel prettig maar je merkt wel echt meteen verschil. Sinds vandaag hebben we het net voor het slapen gaan niet hoeven gebruiken, dus de verkoudheid lijkt minder te worden.

Dankjewel voor de tip ga dat gelijk vandaag proberen. Heb nog een vraag is het verstandig om dan wel of niet naar buiten te gaan ? Hij zit nu eigenlijk al bijna 2 weken binnen 

Terug
Bovenaan