Als het droge hoest is waar je last van hebt, dus enkel hoesten omdat je luchtpijp geïrriteerd is en niet dat er iets loskomt, kan je Daro Hoestprikkeldempende tabletten gebruiken. Dan hoest je 8 uur niet, werkt echt beregoed. Gebruik het niet als je geen droge hoest hebt of als je rookt! In die situaties is de hoest functioneel en kan het zelfs gevaarlijk zijn om de hoestprikkel weg te nemen. Je mag het zonder beperkingen gebruiken tijdens de zwangerschap. De bijwerkingen kunnen wel heftig zijn, maar iedereen reageert er anders op, ik gebruik het zelf liever niet als het niet echt hoeft omdat ik er helemaal duf en verdoofd van word en ik me niet kan voorstellen dat zoiets agressiefs goed kan zijn. Maar ik heb laatst ook griep gehad, toen hoestte ik de longen uit mijn lijf 's nachts, zo erg dat ik twee ribben heb gekneusd, in zo'n geval is het gewoon niet te doen en is zo'n capsule een enorme opluchting.
Als het vastzittende hoest is waar je last van hebt kun je Bisolvon Extra Forte slijmoplossend gebruiken, daarvan wordt je slijm wat dunner zodat het makkelijker op te hoesten is.