verkouden

Mensen, ik ben toch ineens zo verkouden, keelpijn hoesten niezen, je kent het wel.

Net nu het weekend is. Ik ben inmiddels 33 weken. Weten jullie een veilig middeltje dat ik snachts kan gebruiken om een beetje minder te hoesten en tekunnen slapen. Is paracetamol veilig? Wie weet t?

groetjes Eva
 
hoi eva.
ja je mag gerust paracetamol pakken kan geen kwaad!
en hoestdrank mag je ook. er mag alleen GEEN CODEINE in zitten...vraag het aan je apotheek die weten dat. je krijgt dan gewoon een thijmdrankje (heb ik ook gehad) helpt niet veel, maar beter als niks.
doeiii gr. sandy
 
Paracetamol kan geen kwaad, maar GEEN aspirine!! Keelpastilles zoals vicks of die van de albert Heijn helpen mij ook altijd erg goed. En thee met honing. Daar onderdruk je even de hoest mee. En wat ook helpt is wat warm water met citroensap erin.
Beterschap ermee!!!
Oja, dropjes houden de hoest ook goed tegen.
 
Ik heb laatst tijm-siroop van de apotheek gekregen. Dat hielp geweldig goed en is niet schadelijk.

beterschap!!

(ps, pas wel weer op met hoge bloeddruk ivm die dropjes...)
 
waneer ik verkouden ben zwanger of niet douche ik altijd heeeeerlijk warm en gebruik ik kruidenbadje van zwitzal(ben een zwitsal junk ik weet t )
dat ruikt net als vicks vaporub en helpt mij goed om een beetje normaal in slaap te vallen
misschien ka nje dat proberen ??
en zon inhalatie zalf op je borst en rug smeren kan ook helpen
succes ermee
 
Als het droge hoest is waar je last van hebt, dus enkel hoesten omdat je luchtpijp geïrriteerd is en niet dat er iets loskomt, kan je Daro Hoestprikkeldempende tabletten gebruiken. Dan hoest je 8 uur niet, werkt echt beregoed. Gebruik het niet als je geen droge hoest hebt of als je rookt! In die situaties is de hoest functioneel en kan het zelfs gevaarlijk zijn om de hoestprikkel weg te nemen. Je mag het zonder beperkingen gebruiken tijdens de zwangerschap. De bijwerkingen kunnen wel heftig zijn, maar iedereen reageert er anders op, ik gebruik het zelf liever niet als het niet echt hoeft omdat ik er helemaal duf en verdoofd van word en ik me niet kan voorstellen dat zoiets agressiefs goed kan zijn. Maar ik heb laatst ook griep gehad, toen hoestte ik de longen uit mijn lijf 's nachts, zo erg dat ik twee ribben heb gekneusd, in zo'n geval is het gewoon niet te doen en is zo'n capsule een enorme opluchting.
Als het vastzittende hoest is waar je last van hebt kun je Bisolvon Extra Forte slijmoplossend gebruiken, daarvan wordt je slijm wat dunner zodat het makkelijker op te hoesten is.
 
Terug
Bovenaan