Verkouden

Hellup!! Ik ben 16 weken zwanger en snipverkouden! Weten jullie of er een middeltje is bij de drogist wat je gewoon mag gebruiken zonder dat het schadelijk is voor de baby? Ik heb er echt behoorlijk last van en lig zo'n beetje de hele nacht wakker van.
 
Was in Italie toen ik verschikkelijk ziek werd (week 20)(hoesten, verkouden etc). Is niet echt fijn want mijn italiaans is niet best. Wat ik gedaan heb is spoelen met zout water oplossing 9door je neus naar binnen en dan uitspugen). Niet lekker maar het werkte wel.
 
Kamillosan mondspray heb ik een keer voor geschreven gekregen van de apotheek toen ik erge keelpijn had. Het schijnt dat hier ook een oplossing in is voor te stomen. In de bijsluiter staat dat zwangere vrouwen dit zonder problemen mogen gebruiken.
GR.Mira
 
Hoi,

Je mag gewoon otrivin gebruiken, maar niet te lang!!!!Dit kun je gewoon bij de drogist kopen.
Je kunt er lekker door slapen, want je neus is open.
Kijk echt uit met te lang gebruiken,
want je kunt er verslaafd aan raken.

groetjes van Patricia
 
Otrivin kan in sommige gevallen, bij sommige complicaties, gevaarlijk zijn voor de baby (meestal niet hoor) maar eigenlijk moet je het wel eerst even aan je verloskundige vragen.
 
Koop gewoon een klein flesje hete olie bij de toko of op de markt en druppel het op je kussen of masseer je slapen met een druppeltje (één druppeltje, als ik heet zeg bedoel ik die hele hele hele hete). Kan totaal geen kwaad en je luchtwegen zijn meteen vrij. Daar kun je ook mee stomen trouwens, voor overdag, en dan kun je het 's nachts op je kussen doen. En nu ik toch reclame maak (ben erg fan van dat spul), het is ook heerlijk om je onderrug mee te (laten) masseren als je daar spanning in voelt, of welk lichaamsdeel dan ook, trouwens. Geweldig multifunctioneel spul. Daar kun je nog iemand mee uit een coma krijgen (dat verzin ik niet, het staat in de bijsluiter van mijn merk White Flower Oil, waarschijnlijk verkeerd vertaald) (geheel niet terzake doend trouwens, maar dat terzijde).
 
En als je nou niet zo van hele hete olie houdt, je kunt hetzelfde doen het japanse pepermuntolie (etos, kruidvat). Werkt bij mij ook heel goed.

Tip van mijn oma en die werkt heeeel goed, leg een open gesneden ui in een schaaltje naast je bed. Dat werkt echt super!
 
Terug
Bovenaan