verkouden

Hallo ik ben sylvia en ben nu 35+ wkn zwanger.
Ik ben in mijn zwangerschap al meerdere malen snipverkouden geweest, en nu komt het, 4 weken geleden werd ik weer verkouden met alles erop en eraan.Ik heb dan ook erg last van verstopte neuzen en kan s`nachts bijna niet slapen. Ik gebruik momenteel otrivin halve dosering(voor kinderen vanaf 2 jaar) en dat helpt goed. Na twee weken was ik er weer vanaf maar nu ben ik 2 dagen geleden weer verkouden geraakt en weer die verstopte neus, ik kan niet zonder die neusdruppels maar ik weet ook niet hoeveel schade het aan mijn ongeboren kindje kan brengen.
Wie heeft hier ook steeds last van en kan mij advies geven over een wondermiddel voor een verstopte neus.

Een snipverkoude zwangere
 
Een ui naast je bed wil nog wel eens verlichting geven 's nachts. Voor mijn dochter gebruik ik Luuf. Je zou eens kunnen kijken of je dat wel op mag smeren terwijl je zwanger bent. Wat ook even helpt om je neus open te krijgen is om te holte naast je neusvleugels even te masseren. Heb ik pas bij toeval ontdekt. Helpt goed!
sterkte ermee!
 
Ga even langs je huisarts, het kan zijn dat je ontstoken neusslijmvliezen heb. Dat komt vaker voor na een verkoudheid.
Is het zelfde als verkoudheidsgevoel, daar heeft hij wel een middeltje voor dat je mag gebruiken.
Heb het zelf ook weleens en heb beclometason en werkt perfect.
Veel suces, groetjes sonja.
 
Ik heb ook bij na elke nacht Otrivin nodig, ik gebruik zelfs de gewone omdat de rest allemaal niet helpt. Het heeft bij mij hiets te maken met slijmophoping (snot) maar met opgezwollen slijmvliezen en dit komt door je zwangerschap. Bij mijn eerste had ik het ook elke nacht (en ik ben echt benauwd als ik er niks aan doe)en zodra ik bevallen was, was het weg. wat ik ook doe is een extra kussen onder mijn hoofd leggen. De verloskundige vindt t niet erg dat ik die neusspray gebruik, omdat de kwalen na de bevalling meteen weg zijn. Het alternatief (slecht slapen en benauwd) vindt zij erger. De spray kan overigens geen kwaad voor de baby. Succes!
 
Onze zwangerschapsgymleidster vond het wel een slecht idee om de otrivin te gebruiken en raadde ook de ui aan en eventueel de zoutoplossingspray. Jezelf insmeren met viks werkt ook goed (al is het maar tijdelijk). Nog even volhouden dus en dan kun je weer vrijer ademen. Groetjes.
 
misschien helpt stomen met kamille.
kan je in natuurwinkel kopen. of vraag even aan je apotheek wat je het beste met zw.schap kunt gebruiken...die weten dat wel.
beterschap!
 
Als j ehet echt niet meer weet moet je twee verse teentjes knoflook op eten, dat is een heel oud recept van de egyptenaren. Ik heb het zelf nog nooit nodig gehad, maar een vriendin had het geprobeert en die zei dat het goed werkte... En is ook niet schadelijk voor de baby.

Succes er mee
 
Terug
Bovenaan