Verkouden

Hallo allemaal,
ik ben zooooooooo verkouden. Mijn hele neus zit verstopt en ook mijn holtes zitten aardig vol Ik weet dat je otrivin mag gebruiken maar niet langer dan week. Ik heb ook gestoomd met kamille maar dat helpt helemaal niks.
Nou heb ik ook gelezen dat het heel normaal is dat je verkouden bent tijdens je zwangerschap. Maar wat kan ik er aan doen? Ben bang dat ik bijholte ontsteking krijg en dat is geen pretje.
Mag je bijvoorbeeld tee tree olie gebruiken? Of zijn er andere betere middeltjes. Ik slik al vitaminepillen.

Gr Mariet
 

Hoi!

Ik ben net verkouden geweest, ben nu alleen nog snotterig!
ik gebruik er eigenlijk niks voor, ik probeer wel zo veel mogelijk mijn neus te snuiten.
Omdat ik keelpijn had heb ik wel de vk gebeld wat ik daar tegen mocht doen, voor keelpijn mag je thijmsiroop hebben, en veel thee drinken of honingdrop eten.
Ik dacht eigenlijk dat honingdrop niet zou mogen, vanwege het feit dat je door drop een hoge bloeddruk kan krijgen maar honingdrop mag dus wel.
verder weet ik het eigenlijk niet..
je kunt altijd even de vk bellen of je huisarts!

succes

liefs sarah 33 weken zwanger 1e kindje
 
Hoi,
 
Ikzelf heb niet echt ervaring met verkoudheid, maar wel met een verstopte neus. Ik ben namelijk allergisch en mag tijdens mijn zwangerschap (tweede kindje) mijn medicijnen niet slikken.
Een oud huismiddeltje tegen verkoudheid en verstopte neus is een gesneden ui bij je bed leggen. Dit kan helpen met het open houden van je neus, maar niet bij iedereen helpt het. Gewoon proberen zou ik zeggen.
En ook weer een oud huismiddeltje voor als je keelpijn hebt: snij een ui in stukjes en gooi ze in een glas. Doe er een goede schep basterdsuiker bij en laat dit afgedekt een paar uur staan. Het vocht van de ui wordt door de suiker opgenomen en er ontstaat een bruinsig goedje. Zeef dit en zet het afgedekt in de koelkast. Neem er een paar keer per dag een theelepeltje van. Is het nog te scherp van smaak, voeg dan nog wat suiker toe.
Ook dit is weer een huismiddeltje dat niet bij iedereen even goed zal werken. Ik heb er echter altijd baat bij als ik keelpijn heb.
 
Groet,
Leontine
 
Hi,

Voor mij een heel herkenbaar verhaal. Mijn voorhoofdsholtes zijn te krap (de uitgangen) en dus krijg ik heel regelmatig een voorhoofdsholte ontsteking. Tijdens zwangerschap ben ik bij kno arts geweest en ik moet binnenkort voor een operatieve ingreep om de uitgangen wijder te maken. Hij vertelde mij ook dat tijdens de zwangerschap je slijmvliezen dikker zijn, waardoor je eerder last hebt.

Ik heb altijd de medicinale neusspray van de apotheek (eigen merk dus) gebruikt, maar dan de lichtste oplossing (voor baby's 0,025 %) Deze verlicht ook al snel en aangezien hij minder sterk is, kon ik hem ook wat vaker en iets langer gebruiken.... De gedachtengang achter niet te vaak neusspray gebruiken is, dat je je neusholtes blijvend kan beschadigen. Wat ik ook vaak deed is maar een neusholte per keer sprayen, dan was er in ieder geval eentje open zodat ik beter kon slapen. En kon je dus je dosis verspreiden (bijv. ipv 3x twee neusholtes, 6x 1 neusholte) En als het echt niet ging (ontsteking) kreeg ik weer een antibiotica kuurtje (amoxicilline). Die mag je gewoon hebben!

Sterkte
 
Hoi,

Oh jee, bereid je maar voor. Ik ben nu 27 weken zwanger en ik ben vanaf dag één van mijn zwangerschap verkouden. Nog NOOIT van mijn leven ben ik verkouden geweest en nu al bijna 7 maanden lang. Helaas kan je er weinig aan doen. Ik heb ook al van alles geprobeerd. Otrivin, stomen, een kuurtje van de dokter gehad, maar helaas. Niks helpt. Behalve dan de Otrivin. Ben er helaas verslaafd aan geworden en ga na de zwangerschap wel weer afbouwen. Ik vind het nu belangrijk dat ik in ieder geval mijn nachtrust krijg, dus voor het slapen gaan gebruik ik alleen de Otrivin voor baby's zodat ik wel kan slapen. Het is inderdaad zo dat je slijmvlies tijdens de zwangerschap dikker is dan normaal ( en niet alleen dat  ). Otrivin is niet schadelijk voor je kindje maar meer voor jezelf. Zoals ik al zei, je kunt er verslaafd aan raken, en dat is bij mij dus het geval, zei mijn dokter. Er zit een bepaald middel in ( net zoals in sigaretten ) dat je lichaam er op een gegeven moment om gaat vragen. In dit geval je neus dus. Maar gelukkig is dat afkicken zo gebeurt hoor. De dokter zei dat als ik het een week niet zou gebruiken, dat ik er dan geen last meer van zou hebben.
Helaas heb ik geen andere oplossingen nog gevonden. Dat verstopte gevoel ik heel vervelend maar je moet maar zo denken, als je mooie kindje er straks is dan is dat verstopte gevoel ook weer weg.

Veel succes.
Groetjes,
Debbie
www.babyvanstrien.beebiesite.nl
 
Hoi,

Ik heb er tijdens de zwangerschap gelukkig geen last van. Wel word ik elke ochtend met een verstopte neus wakker, maar goed 1x snuiten en het is over!
Ik wilde je vertellen dat er bij de drogist tocotolin (weet niet precies of je het zo schrijft) te koop is, is een klein flesje, en in verhouding dacht ik altijd tjee wat duur. Maar tocotolin doe je op je kussensloop of in een stoombad of op een zakdoekje, en daar gaat je neus van open. Als je door je verstopte holtes hoofdpijn hebt kan je tocotolin ook op je voorhoofd smeren, dat verlicht de pijn. Ik gebruik dit altijd als ik verkouden ben en het werkt als een droom, zal wel even voor de zekerheid vragen of het tijdens de zwangerschap mag, maar dat lijkt me wel want je neemt niks in.

groetjes kirsten
32w1d
 
Terug
Bovenaan