verkouden...

Hoi,
mijn dochtertje is bijna 8 weekjes oud en snipverkouden, nu ruim 1 week..
Er ligt een gesneden uitje bij d'r bedje, doe haar regelmatig insmeren met luuf en heb een paar dagen een zoutoplossing gegeven maar volgens mij heeft ze daar last (klein bloedneusje) van dus ben daar mee gestopt...Ik heb toen zo'n ding gekocht zodat je het neusje uit kan zuigen maar ook dat wil niet helpen, een handdoek ligt onder haar matras zodat ze wat rechter ligt maar ik vind niet dat het allemaal erg helpt..Ze drinkt haar fles ook niet echt goed..normaal drinkt ze zo'n 120cc (ze zit nog op 7 flessen)en nu drinkt ze zo'n 60cc...ik geef haar nu wel om de 2 a 2 ½ uur een flesje zodat ze in iedergeval voldoende vocht binnen krijgt..
Gisteren zat ik in tweifel om haar een zetpilletje te geven maar heb het niet gedurft omdat ze zo klein is..
Een doktersbezoekje hebben we al gehad vd week..het is echt alleen een verkoudheid met ontstoken oogjes (gelukkig)..
Wat zouden jullie nog doen misschien is er iemand die nog een tip heeft!!

Alvast bedankt
groetjes Debby
 
Je kunt helaas niets meer doen. Ja, af en toe meenemen onder de douche en dan flink laten stomen en ik zou gewoon doorgaan met die luuf zoutoplossing. Als je verkouden bent heb je eerder een bloedneus, dat heeft niets met die zoutoplossing te maken. Die zoutoplossing zorgt er juist voor dat korstjes verdwijnen. Als iets me nou juist lijkt te irriteren, is het wel een ui naast je bed zetten.
Voor een kindje van 3 maanden zijn er wel speciale kruidenbadjes, die dan ook weer een lapmiddeltje zijn, maar daar heb je nu nog niets aan.
Trouwens bij de apotheek verkopen ze zetpilletjes die je al aan een kindje van 2 maanden mag geven. Zelf heb ik die gehaald toen mijn dochtertje geprikt werd. Bij de gewone drogist worden die niet verkocht, daar kun je zetpillen voor een kind vanaf 3 maanden krijgen. Die kun je overigens wel weer met een warm mes halveren, maar dat lijkt me niet zo praktisch.
 
Hoi,

Een badje met eucalyptusolie wil nog wel eens werken tegen dichtzittende neusjes. Als je haar daarna dan de fles geeft, heeft ze wat meer lucht en kan ze gemakkelijker drinken.

Succes,
Michelle..
 
Hoi Debby, mijn zoontje Jonah is nu 3 maanden en is al vanaf zijn geboorte verkouden. We lopen dus al die tijd al rond met Luuf, Otrivin en snotzuigers. Ook wij kregen op het C.B. te horen dat het de tijd van het jaar is. Verder is hij niet ziek en drinkt zijn flesjes goed maar het is zo zielig dat er nog geen dag voorbij is gegaan dat ie niet met een verstopte neus lag. Gelukkig lijkt hij er minder last van te hebben dan wij en is hij heel rustig, blij en tevreden. Dus ik denk dat het gewoon maar wachten word op het mooie weer. Mijn dochtertje van 2 1/2 is ook het eerste jaar constant verkouden geweest !!! Groetjes van Miranda
 
Terug
Bovenaan