Verkouden

Hallo allemaal,

Ik heb een zoon van ruim 3 maanden en hij is nu al een dag of 8 verkouden. Je hoort hem de hele tijd snotteren en hij niest en hoest ook af en toe. Ik vind het heel zielig en wil daarom van jullie wat tips ontvangen over wat ik kan doen aan zijn verkoudheid.
We hebben inmiddels al een neusspray van Otrivin baby en ook een neusjesreiniger aangeschaft. Met die reiniger haal ik soms van die vieze groene snottebellen uit zijn neusje, maar het lukt me niet altijd omdat hij het natuurlijk niet leuk vindt en niet toe laat. Hebben jullie nog tips en weten jullie misschien hoe lang een verkoudheid normaal gesproken duurt bij zo'n kleintje?? Alvast bedankt voor jullie reakties.
 
Hoi Mim,

Wat ik vaak doe is een ui in vieren snijden en die naast haar ledinkanje zetten het stinkt verschikkelijk maar zorgt er wel voor dat het slijmvlies geprikkeld word zeker als het een sterke ui is.

Is hij erg verkouden en helpt de ui en neusspray niet dan kan je wat babyvicks op zijn pyama smeren liever niet op de huid dat kan irriteren. Alleen weet ik niet of dat vanaf 3 of 4 maanden is.

Verder inderdaad de neusspray en een hoestsiroop zondersuiker.

Je kan lekker met hem gaan douchen door de damp kan hij weer ff lekker door ademen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Mim,

Luuf is ook een zalfje tegen verkoudheid en kan je gewoon op de huid smeren. Het lijkt erg op Vicks en is vanaf 3 maanden. Het ruikt minder sterk dan Vicks en werkt net zo goed. Gewoon bij de drogist en niet duur. (paar euro).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Patricia
 
Aangezien het al een dag of 8 duurt zou ik toch even de ha bellen met zo'n jong kindje hoor, gewoon even voor de zekerheid. Die kan je ook nog tips geven.

Beterschap.
 
Misschien een vies idee, maar als mijn dochtertje zo verkouden is dan zuig ik zelf zachtjes haar neusje uit en spuug dit gelijk weg. Langer dan een week is mijn dochter dan ook niet verkouden. Dit deed mijn vader vroeger ook altijd bij mij en mijn zus en het werkt perfect, je hebt eigenlijk al die middeltjes niet nodig.
 
Terug
Bovenaan