Verkouden

Hallo Dames,

Mijn dochter van bijna 5 maanden is al bijna 2 weken snipverkouden, ze heeft geen verhoging maar wel zit haar neus helemaal dicht, neusspray werkt niet (ze heeft er vorige week een bloedneusje van gekregen dus ik durf er niet meer aan te komen) is er nog iemand met tips. En hoelang duurt een verkoudheid gemid. en waneer moet je er mee naar de huisarst?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Manja
 
HOi Manja,

Zielig he als ze zich zo rot voelen.

Wat ik meestal doe is een ui in vieren gesneden naast haar bedje zetten. Als ze verder geen last heeft van haar luchtwegen wat baby luuf.

Verder denk ik dat de bloedneus kwam door het verkouden zijn en zou de neus spray toch geven. Als je het niet vertrouwt altijd naar de huisarts beter 10x te veel dan 1x te weinig.

Zorg verder dat ze goed drinkt.

De klachten kan je alleen verlichten maar niet zorgen dat het eerder over is. Helaas.


groetjes
 
probeer anders vicks voor baby's op haar borstje, dat heplt bij tom goed, evrder een douche/badschuim voor verkouden kindjes, voor ze naar bed gaat even in bad daarmee verlicht ook een boel, hoe lang kan het duren bij tom is het nog, af en aan af en toe een paar dagne niet dan weer een paar weken wel, hij is nu bijna 1 dit is heel normaal, ze moeten weerstand opbouwen, duurt tot ongeveer 14 maandne dab gaat het meetsal wel over, je moet naar de huiarts gaan als je je zorgen maakt, ook al ga je voor nix je voelt jezel fbeter, ik ging gister en kreeg dit verhaal mar weet in ieder geval zeker dat het nix ergs is, en jij moet je er wel goe dbij voelen nietwaar?
 
Douchen met de kleine, dat werkt goed.
Ik had laatst per ongeluk wat water in haar gezicht (neusje?) gesproeid, toen ze verkouden was. Ze moest enorm niezen en toen kwamen er twee groene pegels uit haar neusje. Niet zo fris :) wel was haar neusje toen open.
 
Hallo,

Ik gebruik ook LUUF en dat werkt perfect, ietsje op haar borstje en ruggetje en ze slaapt heerlijk door en 's morgens is haar neusje nog open.

Groetjes van Mieke en Lotte
 
Hoi

Mijn dochter is bijna chronisch verkouden, hahaha. Ik kan er om lachen omdat we al eentijdje bij de dokter lopen en die eerst aan astma dacht. En nu ze wat pufjes heeft gehad is alleen de neusverkoudheid overgebleven. Dit betekent dus dat ze geen ernstige vorm van astma heeft, gelukkig.

Wat wij er aan doen is het volgende:
neusspray
luuf smeren op borst en rug
de hele dag door goed haar neusje schoon houden
voor het slapen gaan in bad met speciaal badschuim voor de verstopte neus.
Zoveel mogelijk mee onder de douche met een van ons, zo kunnen we lekker stomen.

Dit helpt allemaal wel om het te verlichten.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan