verkouden

Mijn zoontje van 4 weken is nu al 2 weken verkouden, hoesten, niezen en z'n neusje zit half dicht.
Ik heb al een ui op z'n kamer gezet maar of het echt  helpt weet ik niet.
En door dat  wisselvallige weer weet ik ook niet meer wat ik hem aan moet geven..
Heeft er iemand nog tips wat ik nog kan proberen?

Gr Sandra  
 
Hoi Sandra,

Je kan een zoutoplossing geven,voor het verstopte neusje.Afgekoeld  gekookt water en zout.Dat zeiden bij mij op het cb.En je kindje moet je net zo aankleden zoals je zelf gekleed bent.Hoop dat je iets hebt aan mijn tip.

Veel succes,
Sylvia mama van Gavino (26-01-2006)
 
De exacte dosering voor een zoutoplossing geschikt voor baby's is: 1/2 theelepel zout op 1 glas (150cc) gekookt water. Je kan ook een neusspray voor baby's bij de drogist kopen. Voor een volwassen-dosering gebruik je een hele theelepel.
Ik heb één keer een neusspray gekocht en deze vul ik bij met een eigen gemaakte dosering.
Je kan met een neuspeer (zo'n blaas-balgje) de snotjes uit de neus zuigen: eerst de balg indrukken, het neusje in en dan loslaten.
Mocht de verkoudheid voor je gevoel te lang aanhouden, bel dan gerust even met je huisarts voor advies.
Sterkte!
 
Hoi,

ik weet niet of je borst of flesvoeding geeft? Maar een vriendin van mij haar zoontje was ook al heel snel verkouden en het werd zelfs zo erg dat hij bijna in zijn eigen slijm stikte. Dit bleek dus aan de verkeerde flesvoeding te liggen. Hij heeft een koemelkallergie. Ze zijn toen overgestapt op pepti en hij is er helemaal vanaf.

Dus als je flesvoeding geeft dan is dat misschien een optie om te overleggen op cb of bij je huisarts. Ik dacht namelijk dat bij borstvoeding ze een kleine kans hebben op koemelkallergie (maar dat weet ik niet zeker)

Succes
Groetjes, Anja (mama van Moraya 22-9-2005)
 
Als je bv geeft, kun je ook een beetje melk kolven (met een kolf of met de hand) en dit in het neusje van je kindje druppelen. Helpt vaak heel goed tegen de verkoudheid!

Groetjes,
Helena
 
Hoi Sandra,

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en eigenlijk vanaf zijn geboorte al verkouden.
We hebben echt van alles geprobeerd. Verschillende neussprays en ook steeds een ui naast zijn bed maar helaas blijft hij verkouden. Soms gaat het iets beter maar meestal loopt het snot echt de hele dag uit zijn neus.
Ik heb zo'n snottetrekkertje van difrax ( zo noem ik het maar) waarmee je zijn neusje leeg kan zuigen en dat werkt wel goed maar een half uur later zit hij weer helemaal vol.
Heb gehoord dat wel meer kinderen  altijd verkouden zijn tot hun 1e jaar en dat het dan beter gaat.
Hopen dan maar.

Sterkte ermee.

Gr. Kim
 
Ik ben vandaag toch maar even langst de dokter geweest, en die heeft geluisterd naar z'n longen en hart.
Niets aan de hand, volgens hem hoort het er een beetje bij, dat knorren..
Dus als het nodig is geef ik hem de zoutoplossing en verder zien we wel.
Bedankt voor alle adviezen!!

Gr Sandra
 
Terug
Bovenaan