verkouden

Mijn kleine meid is snot-verkouden. Ze is net 3 maanden dus ik kan niet zo heel veel voor haar doen, maar wat kan ik wel doen?

Ze moet veel hoesten, vooral s'nachts moet ik haar echt even uit bed halen anders blijft ze hoesten. Ik heb al een hoestdrankje van vsm, maar heb niet echt het idee dat het  helpt. Ze heeft geen koorts.

Christy

Als je je kindje uit bed haalt even met baby-neusspray en dan na de voeding (of na een paar minuutjes) met zo'n neus-uitzuigertje (of met je mond) even het neusje leegzuigen. Vinden ze niet leuk, maar daarna kunnen ze weer beter ademen door hun neus (en zal het hoesten ook minder worden). En natuurlijk een extra keertje in bad. Misschien is er wel een soort badolie of schuim die de luchtwegen opent. Of je kan op een stoel naast de stromende hete douche gaan zitten met je kleintje op schoot. Lekker stomen.
Heel veel sterkte met de kleine!
Liefs Phira

Hoi,
Zoals hiervoor al is beschreven kan je bij die kleintjes het volgende doen om de verkoudheid te verlichten:
- zoutoplossing-neusspray: huismerk van de drogist of zelf maken door 1/2 theelepeltje in een glas gekookt water op te lossen. Voor volwassenen is het een heel theelepeltje
- neuspeer: hiermee kan je de snotjes uit de neus zuigen
- ui onder het bed om het ademen te verlichten

Wat ik persoonlijk niet zou doen is een hoestdrankje geven en baby-luuf (soort dampo)  smeren. Dit heeft over het algemeen geen genezende, maar alleen tijdelijk verlichtende werking.

Het is heel sneu om je kind met een snotterig hoofdje te zien. Helaas is het net als bij ons, gewoon 'uitzieken'.

Sterkte!

Zwitsal heeft speciale badgel met eucalyptus, Slaapzacht heet het geloof ik (pas op, 2 varianten, die met eucalyptus dus, niet die met lavendel) en dat verlicht in ieder geval even. Wij gebruiken het altijd als Anne verkouden is, en hebben voor onszelf ook altijd de 'volwassen' variant voor in bad.
Mee laten douchen of nog beter, in de badkamer zetten terwijl je zelf heet doucht wil ook helpen, lekker stomen dus zonder dat ze direct in aanraking komen met heet water.
Natuurlijk zijn dit geen middeltjes die genezen, maar wel even de neus vrijmaken.
Ook kreeg ik een tip om een doorgesneden ui (buiten bereik) in het bedje te leggen. Ik heb het geprobeerd, de hele kamer stonk naar ui en ik had niet het idee dat het echt goed werkte, maar ik geef het toch maar even door.

groetjes, Ellen

Wij hebben het bed van onze zoon een paar nachten bij het hoofdeinde hoger gezet door er stenen onder te leggen. We hebben ook een ui geprobeerd, dit hielp ook wel iets. Na  3 weken snotteren zijn we naar de huisarts gegaan. Hij heeft neusdruppels voorgeschreven, we mochten ze maar 5 dagen gebruiken, maar al na 3 dagen was de verkoudheid bijna weg!

Hoi
Mijn zoontje Thomas van 13 weken oud is steeds verkouden. Moet steeds hoesten enz. Hij heeft ook geen koorts en  is heel vrolijk. Ik ben afgelopen donderdag naar de dokter geweest en was allemaal goed, het heerst een beetje onder de baby's vertelde ze!
Het beste is toch  stomen,neusspray en afgekoelde kookwater zo spoelt het slijm een beetje zodat er geen restjes melk in blijft zitten want dat stapelt op en blijft er slijm zitten (begrijp je het nog staat een beetje ongelukkig )
groetjes Esther

Terug
Bovenaan