Verkouden

Hoi,

Ff een vraagje. Mijn zoontje van 8,5 maand is altijd verkouden. Sinds hij in het ziekenhuis heeft gelegen toen hij 3 weken oud was is hij verkouden. Het wordt soms wel wat minder maar hij blijft echt continue blaffen...
Hij heeft er niet echt last van; is niet ziek ofzo. Maar toch vind ik het maar een akelig hoestje...

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring; zo ja wat doen jullie daar dan mee.

Mijn huisarts heeft me verzekerd dat dit nog wel een paar jaar kan duren zo. Geen fijn vooruitzicht.
 
mijn zoon van 2 jaar en 3 maanden is de eerste jaar van zijn leven heel veel verkouden geweest. hij had vooral moeite met ophoesten en ik ben toen regelmatig naar de arts geweest om naar zijn longen te luisteren. gelukkig nooit een longontsteking of zoiets. ik heb veel neusspraytjes gebruikt. enzo. het 2e jaar ook regelmatig verkouden maar minder heftig. nu heeft hij ook steeds meer kracht gekregen om optehoesten en snap hij het ook een beetje. hij slaapt nu ook beter als hij flink verkouden is. hij krijgt dan voor de nacht een beetje luuf op zijn borst. mijn dochtertje is nu 7 maanden en ook steeds verkouden. net weer over en de volgende verkoudheid staat weer voor de deur, maar ik ben er nu ondertussen aangewend. ze gaan 1 dag per week naar de creche dus lopen veel virissen op. een voordeel zegt de arts.. als ze naar school gaan hebben ze wat meer weerstand opgebouwd dan kinderen die niet naar de creche zijn geweest.. die moeten de weersatnd dan nog opbouwen. dus dat geloven we dan maar.
succes. gr, mariette
 
Hoi

Mijn dochter is nu 10,5 maand, vanaf har geboorte is ze ook verkouden. Ze heeft een tijd lang erg gehoest en ze had ook een rochelend geluid als ademde. Na een aantal bezoekjes aan de huisarts kreeg ze een pufje. Bij ons in de familie komt veel astma voor, dus de dokter was bang dat zij dat ook had. Vandaar dat we een pufje kregen. Dit moesten we 6 weken gebruiken en daarna terug komen. Haar longen waren toen schoon en het rocheltje was weg. Toen zijn we gestopt en tot op de dag van vandaag heeft ze de rochel niet meer gehad ( nu 3maanden)
Wel blijft ze verkouden. We geven alleen neusspray als ze echt helemaal vol zit en dan vooral voor de nacht. Overdag maak ik haar neusje steeds goed schoon. Als ze erg verkouden is, dan smeren we ook Luufbabybalsem op haar borstje en rug.
Voor het slapen gaan gaat Anne in bad. WE gebruiken dan speciaal badschuim voor verstopte neusjes.

En net wat Mariette zegt, Anne gaat een halve dag in de week naar het kdv en daar vangt ze alles op.
Ook heb ik het idee dat ze erger verkouden is als ze bij mijn schoonouders geweest is. Daar hebben ze vloerbedekking.

Groetjes ria
 
Hoi Judith,

Mijn dochtertje van 7,5 maanden is sinds haar geboorte al verkouden.
Toen zij 3 maanden was is zij al geopereerd, en inmiddels heeft zij in haar jonge leventje al 5 keer in het ziekenhuis gelegen. Ik blijf maar spuiten met fysiologisch zout. Verder is er weinig aan te doen, maar het is inderdaad heel erg vervelend voor het kind.
Succes en groetjes Monique
 
Hoi Monique,

Dat fys zout hebben wij in het verleden ook gebruikt. Tot op een gegeven moment de kliertjes ervan geirriteerd waren en hij er zo heftig op reageerde dat het bijna helemaal mis ging, dus fys zout is goed, maar kijk aub uit en doe het enkele dagen wel en dan even niet om alles weer even rust te geven.
 
Terug
Bovenaan