verkouden

Iris is ineens erg verkouden, gisteren mee naar de huisarts geweest en die gaf als tip Otrivin baby te gebruiken.

Dat mag 4 maal daags. Ging even goed maar nu is ze dus wakker en heel verdrietig.

Tis niet zo dat ze naar adem snakt maar heeft het er wel moeilijk mee.

Als ik zelf verkouden ben stoom ik altijd met kamille, maar is dat voor een kleintje niet te heet voor haar bolletje?

Gisteravond ook even mee onder de douche genomen en dat hielp ook maar even. Ach, het is zo sneu....... iemand nog tips?

Hoi Hoi,
Vervelend hé, als die kleintjes verkouden zijn. Chloë heeft het al een paar keer gehad. Wordt steeds aangestoken door haar grote zus! Idd met een zoutoplossing sprayen/druppelen is een mogelijkheid. Verder smeer ik haar ook twee keer per dag in met Luuf baby (soort dampo). En een doorgesneden ui onder haar bed, wil ook wel eens helpen. Door de lucht van de ui gaat het neusje ook open.
Je hebt ook van die neuspompjes, waarmee je het neusje als het ware leeg kan zuigen. Dit werkt alleen als het neusje echt vol zit met vloeibare snot, zeg maar.
Op een ander forum las ik van moeders die het neusje van hun kind zelf leeg zogen, maar dat vind ik erg ver gaan. Ik houd het wel bij de spray, de Luuf en de ui!
Veel beterschap.
Groetjes Sil

Hé die Luuf is nog een goed idee. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van
een neuspompje en de neus zelf leegzuigen. Hmmm, lijkt me niet echt....
tsja je snapt 'm wel hè.

Vanmorgen zijn we nog even naar onze eigen huisarts geweest en die
denkt dat ze een virusje te pakken heeft. Vanmorgen ook 38,2 maar
daarnet was het alweer wat gezakt. Iris slaapt nu enorm veel en als ze
wakker is huilt ze, zo zielig. Gelukkig drinkt ze wel goed en daarnet
heeft ze ook een beetje fruit op.

Het zwemmen doen we morgen maar niet, volgende week maar weer. Eerst moet onze meid weer een beetje opknappen.

Hoi,
Ik was een beetje voorzichtig met mijn mening over dat zelf leeg zuigen. Op dat andere forum waren veel moeders die het heel raar vonden dat je dat niet deed bij je eigen kind. "Het is toch je eigen vlees en bloed?!" werd er beweerd.
Nou eigen vlees en bloed of niet, ik vind het een behoorlijk ranzig idee. Hou zielsveel van mijn kinderen, maar ik hou het wel bij de spray en Luuf...
Groetjes..

Iris is nogsteeds erg verkouden, inmiddels al naar 3 verschillende
huisartsen geweest. Maar gelukkig klinken haar longetjes schoon....

Het meisje moet telkens niesen en daarna erg hoesten, als ze dan net
gedronken heeft en ze moet zo hoesten. Hoest ze heel haar voeding er
weer uit

Heel zielig, rode oogjes, rood neusje. Heel erg verstopte neus, en een schorre keel.

Doen er alles aan om het haar wat makkelijker te maken, otrivin, luuf,
thijmsiroop, uitje naast haar bed, stomen..... hoop zo dat het haar
snel weer wat beter gaat. Dit is echt heel zielig. Ze ligt nu ook bij
ons op de kamer 's nachts. Als ze zo'n hoestbij krijgt moeten we haar
namelijk even rechtop houden anders blijft ze hoesten en al dat heen en
weer lopen 's nachts.... erg vermoeiend.

Wat vervelend joh. Gelukkig dat haar longetjes wel schoon zijn, maar het blijft erg zielig die kleintjes. Chloë is al wel een paar keer verkouden geweest, maar niet zo erg.
De oudste heeft het wel al heel de winter, maar ja, die kan in ieder geval haar neus al snuiten. Maar ik denk dat haar neusamandelen er binnenkort aan moeten geloven.
Heel veel beterschap.
Sil

Terug
Bovenaan