Verkouden

Hai,
Wil even jullie mening horen...

Mijn mannetje van nu 9 weken is al zeker een ruime week verkouden, af en toe een snottebelletje. Maar nu is hij sinds maandag echt verkouden. Hoesten, schor. Ik smeer hem op advies van de drogist in met luuf. Ik merk dat het hierdoor wel losser gaat zitten. Hij eet geloof ik wel goed (geef bv) wat hij eet weet ik natuurlijk niet, maar hij komt in ieder geval voor de voeding. Vannacht helaas 2 keer.. Hou de laatste dagen zijn temperatuur in de gaten, net was deze 37.5, gaat omhoog, want de afgelopen dagen was het max 37.1. Hij is als ie wakker is aanhankelijker dan normaal, maar niet heel erg. Ik bedoel,hij ligt wel gewoon in de box te kijken naar zn speelgoed, maar minder lang en wil dan even op schoot...

Gister had ik de huisarts al even gebeld omdat we gister een afspraak hadden op het cb (voor de 1e prikjes) Deze gaf aan dat ik best even kon wachten met de prik, voor hem, zodat hij niet 2 dingen in 1 keer krijgt. Gelukkig zeiden ze dat op het buro ook, dus volgende week even terug om de prikjes te halen.

Heel verhaal zo.. maar wat ik dus wil weten is wat jullie in deze situatie zouden doen.. Ik denk zelf dat ik het nog even aan kijk, maar met koninginnedag morgen is het ook weer zo lastig.. het is toch geen gewone dag tenslotte!

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties.

Hoi,
Sneu voor je kleintje dat ie nu al verkouden is. Hij snapt er natuurlijk nog niks van wat er allemaal met hem gebeurd. Heeft hij tijdens het drinken geen last van verstopte neus?

Ik zou het ook nog even aankijken. Wel temperatuur in de gaten blijven houden. Die is OK zolang het tussen 36,5 en 37,5 zit. Tot nu toe ok dus. En zolang je borstvoeding geeft kan het ook nog geen allergische reactie zijn.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'morgen koniginnedag, dus geen gewone dag'. Als het echt nodig mocht zijn kun je altijd wel op een huisartsenpost oid terecht toch?  

Verder zou ik gewoon rustig met hem thuisblijven, of eventueel een klein stukje in de wandelwagen, maar niet teveel de drukte opzoeken van feesten of markten.

beterschap

Hoi,

Laura is al 6 weken neus verkouden. Zo zielig! Ze is nu 8 weken oud.
Doordat ze verkouden is is haar neusje 's morgens helemaal dicht met opgedroogde snottjes (ja sorry) waardoor ze niet meer kan ademen door haar neus. Nu moet ik dus 's nachts ook gaan zitten rommelen in haar neus zodat ie niet helemaal dicht gaat zitten. Tot nu toe is het nog niet veel beter geworden. Ik denk dat zodra haar verkoudheid over is zij ook zal doorslapen. Ze wordt nl wakker van benauwdheid.
We moesten vorige week op controle bij de kinderarts en toe vroeg ik aan haar wat we eraan konden doen. Eingelijk niets, zoutoplossing gebruiken en wachten tot het over gaat.

succes ermee!

Hoi,

Mijn dochter is de eerste 6 weken verkouden geweest. Heb de neusspray voor baby's gebruikt. En voorzichtig de harde snotjes uit haar neus gehaald met een pincet tijdens het flesje geven klinkt eng, maar valt best mee en de kleine kan zo goed ademen. Nou hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Margot moeder van Daphne

Terug
Bovenaan