Verkouden

Hallo,
Mijn dochter van bijna 4 weken is een beetje verkouden, ze niets en ik hoor dat ze wat vaker de neus dicht heeft.
Wat geven jullie ervoor? zit niet te srpingen om in haar neus te peuteren met een pompje, maar vindt het wel een beetje zielig als ze niet normaal kan ademen door de neus.
Any tips? en volgens mij is Luuf ook niet goed voor zo'n kleintjes.

Groetjes Dania
 
Ik heb altijd Luuf gebruikt voor baby, alleen in de nacht werkt prima!

De neus maak ik nog wel eens leeg met een wattenstaafje. Ik heb het idee dat je daar minder mee kapot maakt dan het pompje!

Suc6! en beterschap voor je kleine meid!
 
Ik gebruik altijd zoutoplossing. Bij de apotheek hebben ze fysiologische zoutoplossing. Zeg er bij dat het voor een klein babytje is, dan krijg je als het goed is een doosje met allemaal kleine flaconntjes. Die kan je dan in het neusje druppelen. Mag je zo vaak als nodig gebruiken en helpt goed!
Ik gebruik zelf af en toe wel zo´n ballonnetje na het druppelen, helpt wel heel goed, maar dat is eigen keus, kan me voorstellen dat je dat eng vind.
Succes!
 
Neusspray voor baby's of idd. druppels. Ook heel belangrijk om oorontsteking te voorkomen.
Verder kan je een ui in 4 stukken snijden en in een schaaltje onder het bedje zetten. Daar gaat je neus ook open van. Het stinkt wel, maar helpt goed om lekker te kunnen slapen.
 
Ui, Luuf, Zoutoplossing, Fluimicil Junior hoestdrank (ook voor zuigelingen) tegen het hoesten en heel veel liefde en geduld.
Toen het heel heftig was (achteraf gehoord dat het pseudo-kroep kon zijn) midden in de nacht in de douche stomen en hij sliep bij ons op de kamer zodat ik zijn ademhaling in de gaten kon houden (ik ging er vanuit dat als die stopte ik wel wakker zou worden als hij bij ons in de kamer lag). Ook hebben we zijn matras/bed schuin omhoog gedaan.
Sterkte!
Groetjes,
mamma.
 
Terug
Bovenaan